Hirdetés ▼

Ezek a gasztronómiai tippek kellenek nekünk a grillszezonra – lehet ezt egészségesen is

A grillpartyk elengedhetetlen kellékei a vörös húsok. De egy baj van vele: tele van azzal a zsírral, amitől később a konditeremben akarsz majd megszabadulni, és nagyon egészségtelenek az artériákat eltömítő, telített zsírtartalmuknak köszönhetően. Persze vannak kevésbé egészségtelen megoldások, úgyhogy szervezz a haverokkal nyugodtan kerti sütögetést. Figyelj!

Zsírszegény húsok:
A bélszínt, az oldalast, vagy a vesepecsenyét ajánljuk a hot-dog , vagy a kolbász helyett. Tápanyagban és a szívre jótékony hatással bíró egyszeresen telítetlen zsírsavakban sokkal gazdagabbak.

Szárnyasok:
Egy hamburger nagyon csábító, főleg ha haveri körben grilleztek, ezt mi is belátjuk. De ha már mindenképp erre vágysz, akkor inkább pulykahúst tegyél zsemlédbe.

De szárnyasokat lehet fogyasztani hamburgerzsemle nélkül is. A bőr nélküli csirke vagy pulykahús a megfelelő választás, ha a zsiradékbevitelt a minimumra akarod szorítani. 85 gramm csirkehús csupán 3 gramm zsírt tartalmaz, így a sovány szárnyasok sokkal jobb választásnak bizonyulnak vörös húsú társaiknál, amiknek 85 grammjában körülbelül 15 gramm zsír található. De ez csak és kizárólag a bőr nélküli szárnyasra igaz!

Ha a fehérjebevitel a legfontosabb: egy körülbelül 85 grammnyi sovány, bőr nélküli szeletben nagyjából 27 gramm fehérje található, míg ugyanennyi marhahús 23 gramm proteinnel látja el a szervezetet.

Halak:
Vannak akik kifejezetten ezeket részesítik előnyben. Remek íze, és alacsony telített zsírtartalma mellett (85 grammban kb. 3 gramm), egy átlagos halszelet 22 gramm minőségi fehérjével látja el a szervezetet, valamint minden  olyan létfontosságú aminosavat biztosít, amit szervezetünk képtelen előállítani. Egy lazac, pisztráng vagy tonhal pedig a szívre jótékony hatással bíró Omega 3 zsírsavakat is tartalmazza, amit a szervezeted nem tud előállítani magától.

Zöldség a biztos:
A zöldségekkel nem lehet mellélőni, bármelyik ízletesebb és vitamindús zöldség bármilyen formában és bármilyen fűszerezéssel igényesen elkészíthető. Cukkini, tök, padlizsán, spárga, gomba, paradicsom, valamint a zöldpaprika mind-mind zsírban szegény, ám vitaminban gazdag fogások, amik kifejezetten jól bírják a grillezést.

Jó étvágyat 😉

(Forrás: Muscle&Fitness)

Ne légy irigy, oszd meg a többiekkel is!
Kapcsolódó cikkeink ▼