„Keményen dolgozni, ez a szabály. 80-100 órát teszünk bele a vállalkozásba hetente, minden héten. Ez jelentősen növeli a siker esélyét. Ha mások 40 órát dolgoznak hetente, de te 100-at, még ha ugyanazt csináljátok is, te 4 hónapon belül eléred a célod, amit mások egy év alatt.” – Elon Musk
Motiváló gondolatok nem igaz? Matas Jakutis a testvérével, Danieliussal közösen hatezer támogatótól 927 ezer eurót gyűjtöttek, ezzel végrehajtva a balti államok legsikeresebb közösségi gyűjtését. A pénzt jó helyre tették: a saját vállalkozásukba. Így lettek ők a legnagyobbak az óragyártásban!
A Filippo Loretivel újradefiniálják épp a luxusóra fogalmát, ebben pedig nagy segítségükre van a márka iránt hűséges rajongóik. A 2004 -es alapítás egy klasszikus sztori: nem találtak megfelelő high-end órát maguknak, mert legalsó hangon is ezer dollárnál kezdődtek.
[alert-announce]„Célunk, hogy megfizethető és jó minőségű órákat adjunk azoknak, akik dobnak egy hátast a nagy márkák vagy más kereskedők áraitól”[/alert-announce] – mondja Matas.Kifulladásig tolják!
[alert-announce]„Fiatalok vagyunk, így megtehetjük, hogy minden időnket a kutatásra, fejlesztésre és minőségellenőrzésre fordítjuk, míg más dolgainkat (pl. társas kapcsolatok) parkolópályára tettük egy ideig”[/alert-announce] – magyarázza Matas.Ár-érték arány!
A marketingesek rég nem beszélgetnek már ár-érték arányról, ez még a 2000 -es évek sablonszövege volt, bármit is akartak eladni. De a Filippo Loretit épp ez különbözteti meg a többi luxusmárkától: megfizethető árketegóriában egy olyan óra kerül a kezedre, amilyenről egész életedben csak álmodtál maximum.
[alert-announce]„Egy ékszerboltban vásárolt óra általában tízszer többe kerül, mint amennyiből előállították. Így egy 100 dolláros előállítású költségű darab 1000 dollárért fog elkelni”[/alert-announce] – mondja Matas.Aztán a rekorder Kickstarter kampány, a maga közel 1 millió dolláros adománnyal valami egészen hihetetlen folyamatot indított el.
[alert-announce]„Amikor ezt realizáltuk, akkor láttuk meg a valódi lehetőséget, és az ellátási lánc racionális megszervezésével, jó, de nem méregdrága anyagok beszerzésével és a direkt értékesítéssel elértük, hogy kevesebb, mint 250 dollárból elő tudunk állítani egy olyan órát, amelynek a normál ára 1000 dollár körül mozogna”[/alert-announce] – teszi hozzá Matas.A kulcs az ügyfelekkel való közvetlen kommunikáció!
[alert-announce]„Ezért indítjuk minden egyes kollekciónkat a Kickstarteren. Így felbecsülhetetlen értékű visszajelzést kapunk arról, mit szeretnének az ügyfelek, amelyből azután olyan termékeket állítunk elő, amelyet tényleg megvesznek, ráadásul a támogatók olcsóbb, bevezető áron.”[/alert-announce]és időközben pedig kiderült a tervezett okosóráikról, hogy
[alert-announce]„A mi vásárlóink azt vallják, semmi sem helyettesíthet egy luxusórát, amelyet évtizedekig viselnek majd.”[/alert-announce]Miért buknak az újak?
Egyrészt mert a testvérek kihúzták a lábuk alól a talajt, minden amit ezen a kontinensen az óraiparhoz kapcsolunk, felszippantotta a Filippo Loreti. Egy úriembernek luxusóra kell, abból is a legdurvább minőség, és ezt ők is pontosan jól tudják.
[alert-announce]„A legtöbb új márka azért bukik meg, mert a gyors profit érdekében kompromisszumot kötnek az ügyfélkommunikációban. Mi máshogy dolgozunk, először is nagyon hiszünk a termékünkben. Tudjuk, hogy senki más nem kínál ilyen minőséget, ilyen limitált sorozatokat, ilyen jó áron, mint mi. Az ajánlatunk a legjobb a piacon, és dolgozunk rajta, hogy így is maradjon. Ezért a vásárlóinkkal való kapcsolatba fektetünk, nem pedig minél hamarabb, minél több pénzt akarunk keresni.”[/alert-announce]Most a legjobb óra és alkatrészgyártókkal szövetkeztek, azokkal, akiknek a svájci órák többségét is köszönhetjük. A legnagyobb dobásra még várnunk kell, de az eddigi kimagasló eredményeik láttán nem valószínű hogy csalódnunk kell.
Okosóra nem lesz, ez biztos!
(Forrás: Forbes)