Hirdetés ▼

A spirituális meditáció sem rossz dolog, de helyette inkább a headspace -t és a jelent választanánk

A meditáció egyébként minden tévhittel ellentétben nem feltétlen függ össze a spiritualitással, amit egyébként csak kevesen fogadnak el, pláne nem kell magadban, törökülésben zümmögnöd. Viszont az tény, hogy a meditációs zene nem mindenkinek segít.

Egy túlhajszolt, sokat dolgozó, stresszes embernek igenis szüksége van a kikapcsolásra, amit csak és kizárólag önmagával tud tölteni. Egy kis lassítás, odafigyelés, csend. Erre gyógyír a headspace, a teljes csend. Amikor az emberek csak ül magában 10-15 percet, és megéli a csendet.

Az egészséges ember 5 jó szokása – így kell ezt! ” SzevaszFaszi.hu

Minden fejben dől el – szokták mondani. Viszont van ennek egy első lépése: tégy rendet a fejedben, és ne hagyd hogy mocskos lábbal átgázoljanak az elméden! Az egészség nem csupán a fizikai, testi egészséget jelenti, hanem a mentális egészséget is. Az is nagyon fontos, legalább annyira, ha nem jobban.

“Amikor elkezdtem használni, akkor elhatároztam, hogy bármi is történjen, 30 napig kitartóan fogom csinálni. Az első néhány alkalommal semmilyen változást nem éreztem, de megvolt bennem a kíváncsiság és izgatott voltam, hogy gyakorolhatok. Néhány napig várnom kellett arra, hogy érezzek egyáltalán valamit… A tizenegynéhányadik napon olyan volt, mintha hirtelen fejbe vertek volna és egy totálisan új világot nyitottak volna meg előttem. Ahol az a világ: Saját magam voltam! Belülről kezdtem el megfigyelni a testem, a légzésemet, éreztem a lábamon külön-külön az ujjaimat, és odafigyeltem arra, hogy milyen dolgok zajlanak le bennem. WOW, elképesztő érzés volt mindezt felfedezni, és külső szemlélőként nézni a gondolataimat és saját magamat. Egy szuper, nyugodt és végtelen filmre ültem be, ahol mindig minden változik és én vagyok a főszereplő.”

– írta cikkjében Zalaba Krisztián, aki maga próbálta ki ezt a remek módszert.

Mi az ami biztosan megváltozik?

Mindenképpen a tudatosság, és a jelenben való lét. Előfordult már veled, hogy egy utazás során nem emlékeztél az útra? Az utcákra amin keresztül mentél? Az épületekre amik mellett elhaladtál? Az emberekre akik szembe jöttek veled? Csak úgy kiesett minden, és megérkeztél a célba. Nos, ez egészen biztosan változni fog ha hosszabb ideig sikerült alkalmaznod a napi 10-15 perc teljes csendet. Elkezdesz észrevenni dolgokat, élni a jelenben, rácsodálkozni a világra, a zöld fűre vagy a város fényeire. Értékelni fogod, talán majd még örülsz is neki, hogy de szép helyen élsz!

 

Az érzések azok csak érzések, minek rágod hetekig?

A headspace abban is rengeteg segít, hogy később tudatosítani tudd, mikor lehangol valami, esetleg felbosszant vagy kétségbe ejt. Az érzések azok csak érzések. Valójában nem mi magunk vagyunk. Mi csak azok vagyunk akik pozitív esetleg negatív irányba toljuk el a dolgokat, és mi vagyunk azok, akik gátat szabhatnak a rossznak. Ha észreveszed, félsiker. Ha tudatosítod, hogy hogyan lehetne megszabadulni, vagy esetleg hogy lehetne kicsit kikapcsolni és levenni a negatív érzéseidet, teljesen felkészült vagy a hétköznapokra.

A stressz átalakítható – így hozd ki a legjobbat egy szar helyzetből 3 lépésben! ” SzevaszFaszi.hu

Míg valakinek a motivációt a megoldandó feladatok és a feszített tempó adja, addig másokat ez teljesen megbénít. Elsősorban nekik íródott ez a cikk. A legtöbb ilyen esetben a józan paraszti ész helyett egy terhelt érzelmi és mentális állapot az, ami a döntéseidet befolyásolja. De hogyan szabadulhatsz meg a kínzó stressztől?

Erősödő fókusz!

Ismerős a helyzet, mikor azon kapod magad, hogy feladataid helyett egy órája a Facebookot pörgeted? Felesleges, haszontalan időtöltés csupán, főleg ha más dolgod is volna. Nagyon nehéz fókuszban maradni. A headspace új értelmet nyer akkor, ha megnézed a headspace céljából készült angol nyelvű weboldalt, benne a “fókusz” leckével.  (A hanganyag is angol)

“Az egyik leginkább megdöbbentő pillanatot a meditációim során a Headspace fókusz csomagjának hallgatása alatt éltem át. Ebben az volt a feladat, hogy helyezzük át a figyelmünket a testünk egyik pontjáról a másikra, és úgy “szkenneljük” végig magunkat lentről felfelé haladva. A bokáim közötti részről indultam és végigmentem a testemen egészen a homlokomig. Az egyik pillanatban azt az instrukciót kaptam, hogy fókuszáljak a fejem fölött 10-15 cm-rel lévő részre. “Micsoda?” – gondoltam magamban. Furának tűnt az egész, de mivel egy Nap-szerű izzó gömbként vizualizáltam és összpontosítottam a fókuszomat, így mentem végig magamon és ezt próbáltam meg kiemelni a testemből. Amikor sikerült… Csodálatos érzés volt! Egy teljesen új rész nyitódott ki az agyamban, hiszen megtapasztaltam, hogy milyen IGAZÁBÓL egy olyan pontra fókuszálni, amely a testemen kívül van.”

– írja blogjában Zalaba Krisztián.

(Forrás: Zalaba Krisztián)

Ne légy irigy, oszd meg a többiekkel is!
Kapcsolódó cikkeink ▼