A történelem legszebb autója a II. világháború idején készül 3500GT. De mi történt azóta?
A Roadsteres brigádot tisztelte meg (még márciusban) a Maserati azzal, hogy megmutassák, mit akarnak elérni 2018 -ban. illetve mivel akarják meghódítani az autós piacot. Mivel nem sokat hallani róluk mostanában, a folyamat még mindig tarthat. A 2014 -ben százéves márka az olasz kis sífaluban, a svájci határ közvetlen szomszédságába, a Mont Blanc lábánál futtatta meg nyilvánosan napjaink legszebb modelljeit, köztük a nem rég ráncfelvarráson átesett Quattroportét.
Courmayeur egy háromezer lakosú magasélet-központ, erről árulkodik, hogy a kis üzletek között ezen az apró helyen még a Gucci is üzletet nyitott, így a Maserati életérzéssel maximális összhangban volt a helyszín. A márka nyilván a csúcsmodelljeit, a Ghibli és a Levante -t sem hagyta otthon. A 2013-ban érkezett hatodik generációjú Maserati Quattroporte minimum 34 500 boldog új Maserati tulajdonost vonzott a brand bűvkörébe. Ebbe a rajongásba esni csupán a pénz szabhat gátat, de ha egyszer valaki megízleli a Maserati tökéletességét, mást már soha nem is akar majd.
Európába mindössze 10% -os az eladások aránya, Magyarországon pedig ritkaság (talán ezért is hallani róla olyan nagyon keveset sajnos), nem úgy mint a kínaiaknál, mert ott a márka modelljeinek 40% -a. De térjünk is vissza a Quattroportéra.
A történelem hatodik generációja…
Az 1963-as debütálása óta ez már a hatodik generáció, amely az esztétikai ráncfelvarrások mellett vezetéstámogató rendszerek továbbfejlesztését jelenti.
[su_quote style=”flat-light” cite=”- Donkó Péter, Roadster”]Talán nem vagyok egyedül az érzéssel, ha azt mondom: a 2003–2012 közötti ötödik generáció markánsabb, olaszosabb és vagányabb volt, érzésem szerint feledhetetlenebb alkotás, mint ez a mostani, 2013-as modell (legújabb ráncfelvarrása), ami valamelyest németesedett és japánosodott egyszerre. A facelift jót tett neki, hiszen az új hűtőmaszk harapósabbá tette, ez nagyjából harmóniában van már azzal, hogy a gömbölyű, kerek formavilágot ez élesebb és szálkásabb test váltotta 2013-ban, így a mostani frissítéssel végül is helyére kerültek az elképzelések. [/su_quote]A némileg új dizájn az autó orrán igazán meghatározó, mert a csapott orrész az eddigi gömbölyded eleganciából a ragadozó Maserati -ig sodorta a modellt. Az autó hátulja közel sem olyan jellegzetes, mint egy átlag márkánál, azonban a forma lényegesen eltér attól, amit a mai trendek mutatnak.
Az ülések kialakításában hiába segített a divatguru Zegna, nem túl erős, a konkurencia (BMW 7-es sorozat, Mercedes S osztály, vagy Porsche Panamera) ennél sokkal komolyabbakat tud felmutatni, de ez általánosan a Maserati sajátossága.
A GTS tiszta hátsókerék-meghajtással 530 lóerőre képes, a vezetést segítő rendszereknek hála pedig az olasz hegyek vad szerpentinjein sem probléma az autózás.
(Fotók: Roadster)