Hirdetés ▼

Miért hasalt ekkorát a Ferrari idén? Van néhány tippünk…

A Ferrarinál valami nem működött idén. De mi? Pedig az autójuk versenyképesek voltak, a felkészülésük az idényre nagyon biztató  volt, és Vettel mentális állapota, illetve a csapaton belüli összhang is erősnek tűnt. Egy ideig…

Az egyik ok a rossz döntések sorozata, csapatszinten. Az egyik legemlékezetesebb hiba, és legostobább döntés az volt, amikor Japánban, a száraz pályára köztes gumival küldték a Q3 -ba mindkét versenyzőjüket. Így sem a finn, sem a német pilóta nem kapott esélyt arra, hogy akkor és ott győzedelmeskedjen, pedig az autókban megvolt a kakaó hozzá. Persze Maurizio Arrivabene Ferrari csapatfőnök megmagyarázta a hülyeséget: a srácok idei bukása és a konstruktőri bukta is amiatt következhetett be, mert nincs elég önbizalmuk és nincsenek hozzászokva a győzelemhez. Ez mondjuk épp nem mondható el egyikőjükről sem, de kik vagyunk mi, hogy egy Maurizio Arrivabenevel vitatkozzunk ugye… 🙂

Vettel összeomlása a szezon második felében tovább rontott a dolgokon. A német versenyző taktikailag kicsit megborult, és mindenhol a kockázatosabb utat választotta, így egyéni döntései sem voltak a legjobbak. Annak ellenére, hogy az első 10 futamból 4 -et megnyert, a szezon felénél a nagy nyomás hatására mentálisan is összeroppant. Hamiltonnak nagyon fájt az, hogy az angol szigetországi futamot simán elvitte Vettel. Egy ilyen esemény után még érthetetlenebb és elfogadhatatlanabb számunkra a bukta.

Az évközi fejlesztések sem voltak túl kifizetődőek a Ferrarinál, sőt, nagyon rosszat tettek a csapatnak és a két versenyzőnek egyaránt. Emlékezzünk például vissza, hogy 2017 -ben mennyire hangoztatták, hogy olyan motorral állnak elő a versenysorozatra, amivel a Mercedest simán verniük kell. Így is volt egy kis ideig, aztán az FIA újabb előírása (egy plusz szenzort installált az erőforrásokba) keresztbehúzta a számításaikat, és az addigi 4-5 tizedes előny a riválisokkal szemben semmivé vált. Ebből látszik, hogy nem valódi fejlesztés, hanem csak egy kisebb trükközés volt ez. Nagy mellénnyel voltak, így jártak.

Amikor már látszott, hogy a motorral való trükközés felejtős, elkezdtek az aerodinamikával játszani. Ebből sem lett nagy mutatvány, Szingapúri Nagydíjra az összevissza aerodinamikázott autó már ott is zabálta a gumikat ahol nem kellett volna, úgyhogy a hibás döntések következtében az autók gyakran irányíthatatlanná váltak.

Ezután már hiába melóztak a gumikímélő beállításokon, ami az autó teljesítményét vetette vissza, majd újra vissza a régi kerékvágásba, a Mercedes világbajnoki címet szerzett, Hamilton pedig büszkén teszi a polcra legújabb serlegét.

A Ferrari legnagyobb vesztesége nem a világbajnoki cím, bár kétség nem fér hozzá nagyon fájhat, hanem Sergio Marchionne Ferrari-vezér halála, aki 2004 óta egészen haláláig, 2018 júliusáig volt a Ferrari elnöke. Ő tartotta egyben a csapatot, és elvesztése miatt a morál is kissé kizökkent a maranellóiaknál.

⬇ Oszd meg a barátaiddal is!


Kapcsolódó cikkeink ▼