Hirdetés ▼

Támogatás

Hamilton behúzta a Kínai-Nagydíjat, és még Vettel is dobogóra állt

A pole-pozícióból Bottas indult, idén már második alkalommal, azonban a futamot Hamilton nyerte. Dupla Mercedes győzelem, újfent. Vettel a dobogó harmadik fokára fért fel.

Már a rajtnál eldőlt, hogy a két Mercedes közül melyikük fogja a futamot uralni. A brit egy hajszálpontos indulással került “újonc” csapattársa elé, mögöttük pedig Leclerc rajtolta le csapattársát, Vettelt, így a Mercedes mögött nyomulhatott.

Nem sokkal a rajt után két McLaren is összetört kicsit, majd nekik ütközött még Daniil Kvyat is. A wokingiak mindkét autója a bokszutcába kényszerült, Kvyat pedig bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott.

(Fotó: Twitter / Remy Bergsma)

Leclercre a csapat szólt, hogy vagy fokozza a tempót a 3. helyen, vagy engedje el Vettelt, ő pedig inkább úgy döntött, hogy nem tolta túl a szekeret, inkább a pályán tartja az autót és biztonságban fejezi be a versenyt, ezért elengedte a korábbi bajnokot. Leclerc jelezte a csapatnak, hogy nem ért egyet a döntéssel, és úgy is látszott, hogy Vettel sem tud jobban menni csapattársánál, hiába engedte őt előre.

A 17. körben Hülkenberg feladni kényszerült a versenyt műszaki problémák miatt. Nem sokkal ezután megkezdődtek a kerékcserék, elsőként Max Verstappent hozta ki a Red Bull, rögtön utána Vettelt is kihívta a csapata. Leclercnek jelezték, hogy amíg tudják kinn tartják, a Mercedesek pedig stabilan tartották helyeiket, majd a 22. körben kijöttek kerékcserére. Bottas és Hamilton is kényelmesen visszaért a bokszutca után az élre. Leclerc csak a Mercedesek után ment ki kerékcserére, és csak az 5. helyre bírt visszajönni.

(Fotó: Mercedes)

A szebb napokat is látott Räikönnen pontszerző helyért küzdött. Számára ez az év kritikusan rosszul alakul eddig. Kevin Magnussent és Grosjeant is csak nehezen sikerült maga mögé utasítania.

A második kerékcserékre a 35. körben került sor, előbb Verstappen aztán Vettel, majd gyors egymás utánban a két Mercedes. Ilyen profi, jól kiszámolt, pontos és gyors kerékcserét nem gyakran látunk:

Formula 1 on Twitter

Pay rise for the pit lane guys, @MercedesAMGF1 😉 👨‍🔧 💰 #Race1000 🇨🇳 #ChineseGP https://t.co/53g7gFz79o

10 körrel a leintés előtt Hamiltonnak jelentős előnye volt, gyakorlatilag lehetetlen volt utolérni. A Forma-1 történetének 1000. versenyén a dobogó legfelső fokára tehát az előző évben világbajnokságot szerző Hamilton, második helyre a csapattársa Bottas, majd a korábbi világbajnok, Vettel. Csapattársa csak az 5. helyen ért célba, előtte és mögötte a két Red Bull, 4. helyen Verstappen, 6. helyen pedig Gasly. Pontszerző helyen még Ricciardo, Perez, Räikönnen és a szombati autótörés miatt utolsó helyről rajtoló Albon is.

(Fotó: Twitter / F1)

(Borító: Mercedes)

⬇ Oszd meg a barátaiddal is!


Kapcsolódó cikkeink ▼