A Wabtec és a Carnegie Mellon Egyetem olyan hibrid mozdonyt fejlesztett, aminek az energiaellátását akkumulátorok biztosítják.
A fejlesztők szerint a nagyjából 100 Tesla erejével bíró bitang nagy mozdony elsősorban a vasúti áruszállításban lehet majd nagyon hasznos, viszont azt fontosnak tartották kihangsúlyozni a Digital Journal -nak adott interjúban, hogy nem tisztán elektromos, hanem dízellel együtt használható, viszont a károsanyag-kibocsátás így is 11% -al kevesebb hosszú távon is.
Az év elején Kaliforniában hosszútávú tesztnek vetették alá a FLXdrive mozdonyt, nagyjából 21 ezer kilométert tett meg a maga 195 ezer kilogrammos súlyával, amibe 18 ezer lítiumioncellát szereltek és kb. 4400 lóerős teljesítménnyel bír. Mesterséges intelligencia szabályozza a szükséges sebességet, hogy az üzemanyag felhasználás, a dízel fogyasztása és az akkumulátorok élettartama és töltöttsége éppen optimális legyen.
Kapcsolódó:
Ez történik az elektromos autók akkumulátoraival, miután kikerültek a kocsiból
Egyre széleseb körben terjednek el az elektromos autók, és az elsődleges érv azoknak, akik el sem tudják képzelni mennyivel élhetőbb alternatíva az elektromos autókra váltás, hogy az akksi csak gyűlik és gyűlik majd valahol, így összességében épp olyan szennyező, mint a hagyományos üzemű gépjárművek. Pedig valószínűleg tévednek.
(Forrás: HVG)