Hirdetés ▼

Támogatás

Így legyen jobb a 2020 -as éved!

Valamiért az óév utolsó napja a legtökéletesebb arra, hogy nagy elhatározásokat tegyünk, megpróbáljunk változtatni olyan dolgokon amiről tudjuk, hogy elrontottuk az óévben. Mindig még jobbat várunk a következő évtől, de tudjuk (mert már mindannyian tudjuk…), hogy a jószerencse kevés ahhoz, hogy nagyot forduljon a sorsunk. Álljon itt most néhány olyan sablonosnak tűnő tipp, amivel segíthetsz magadon:

Kezdj el mozogni, étkezz jól!

Rögtön hozzátennénk, hogy nem elég csak mozogni és utána a Mekiben nagyokat zabálni. Ha valóban szeretnél izmosabb lenni, lefogyni, vagy egyszerűen csak egészségesebben élni, akkor oda kell figyelni a megfelelő tápanyagok bevitelére is. A karácsonyi degeszre zabálás utáni diéta ilyenkor alábbhagyhat, és lehet kezdeni a napi 4-5 rendes étkezést, hogy formában maradj. A jó izomzathoz és állóképességhez megfelelő kalória és szénhidrát, valamint fehérje bevitelre van szükséged. Pár hét izommelegítős, lightos mozgás után lehet keményebben tolni, és pakolni egy kis plusz súlyt a gépekre, illetve megmozgatni azokat az izomcsoportokat, amiket addig csak melengettél.

Ha csupán formában szeretnél maradni, akkor csak folytasd az edzést. Ha az izomzat tónusossága, netán szálkásítás a lényeg, akkor kicsit komolyabban kell venned a dolgokat, és szuperszetteket, elő-ráfárasztást, triszetteket és csatolt sorozatokat javaslunk neked. Keress egy személyi edzőt, vagy egy edzőteremben jártas ismerőst, hogy segítsen!

Tavasszal pedig irány a szabadba:

Nyakunkon a tavasz – ezeket a szabadtéri sportokat ajánljuk!

A tavasz első jelei már megmutatkoztak, ez a hőmérséklet folyamatos emelkedésén is látszik. Egyre kevesebb a mínusz, akkor is maximum -1 és -3 közé hűl a levegő, illetve havat sem láttunk már egy ideje, de a nappalok hosszúságán is jól kivehető, hogy baromi hamar elkezdenek majd rügyezni a fák és csiripelni a madarak.

Utazz többet!

A tárgyak boldoggá tesznek, de csak rövid ideig. A tudományos magyarázat természetesen erre is megvan, ahogyan arra is, miért válassz inkább egy hétvégét a hegyekben egy újabb iPhone helyett. Egy Apple okosóra nem tesz hozzád semmit, csak egy tárgy, ami lehet, hogy baromi hasznos és lehet, hogy motivál valamire, de nem te vagy. Azonban egy 60 km -es túra a Mecsekben egy napon át, az már a te teljesítményed, ami láttál, hallottál, éreztél közben és utána, valószínűleg életed végéig emlékezni fogsz micsoda nagyszerű élmény. Ezek az emlékek örökké örömforrások lesznek számodra.

“A Harvard egyik tanulmányában, amikor megkérdezték az embereket, hogy inkább magas fizetést szeretnének, ami alacsonyabb, mint társaiké, vagy alacsony fizetést, ami magasabb, mint társaiké, sokan nem voltak biztosak a dologban. Amikor ugyanezt a kérdést a vakáció hosszáról tették fel, a legtöbb ember hosszabb vakációt választott, akkor is, ha az rövidebb volt, mint a többieké. Nehéz számszerűsíteni és összehasonlítani az élményeket, ettől lesznek sokkal élvezetesebbek.” – Forbes

Ezekre a helyekre utazz idén!

Egyre többet utazik a magyar, legalábbis több felmérés is ezt bizonyítja a közelmúltból. A jövedelem átlagban nem rossz, főleg a főváros agglomerációjában, és tele vagyunk ötletekkel, mert egyre inkább megismerjük interneten keresztül a világ másik felén fellelhetp országokat.

Dolgozz okosabban, ne keményebben, vagy egyszerűen csak KEVESEBBET!

Egykedvűség, közömbösség, eluralkodó elégedetlenség. Ha ezeket tapasztalod, vagy lépj vissza egy lépést, vagy LÉPJ KI! Húzhatod, halaszthatod, mindannyian tudjuk mi a vége: vagy teljesen kiégsz, vagy elhagyod a süllyedő hajót, amire azt hiszed, hogy az életed, közben pedig csak egy nagy semmi. Mert ha nincs kiegyensúlyozottság, boldogság, motiváció, akkor a fene megette az egészet. Erre az új év a legjobb lehetőség!

A XXI. században már nem ritka, hogy 30 -as fiatalok teljesen kiégnek, már nem járnak bulizni, éjjel-nappal dolgoznak, a pénzt kergetik és gyakorlatilag NEM ÉLNEK! Az önmegvalósítás, az irreális elvárások, a stressz és túlhajszoltság, az elmosódó határok munka és magánélet között, a gyakori fáradtság és a kontroll teljes elvesztése tönkreteszi azt a generációt, akiknek a feladatuk egy olyan generáció felnevelése lenne, mint az alfák, akik meg fogják változtatni ezt a világot.

Okosabban kéne dolgoznod, nem pedig még keményebben!

Hogy lehet, hogy a sikeres emberek 24 óra alatt annyi mindenre képesek? Pedig ugyanúgy telik az idő, mint neked. Akkor mégis hogy? A kulcskérdés: jól csinálod? Mert nem az a lényeg, hogy mennyit, hanem az, hogyan. Aztán ha a módszer jó, akkor az eredmények is jönnek. Ráadásul adott időintervallumon belül sokkal többre leszel képes.

A valódi kérdés még csak nem is az, hogy az életedben egyensúlyban vannak-e ezek a dolgok, hanem meg akarod-e csinálni, vagy csak meg kell. Nem mindegy.

John Coleman, a Passion & Purpose: Stories from the Best and Brightest Young Business Leaders című könyv szerzője szerint a legtöbb ezzel foglalkozó szakember és cikk sem veszi figyelembe azt, hogy otthon is vannak elvégezendő feladatok, mint a kerti munka, vagy kicserélni a gyerek pelenkáját, és azt sem, hogy a munkahelyeden is történnek olyan örömteli események amik feltöltenek, akár csak szakmai szempontból is. Mint például a mindennapi sikerek.

Folytatás:

Egy okos ember összefoglalt mindent, amit rosszul tudunk a munka-magánélet balanszról, el is magyarázza

John Coleman, a Passion & Purpose: Stories from the Best and Brightest Young Business Leaders című könyv szerzője részletesen kifejtette, hogy miért baromság a munka-munkahely magánélet-otthon egyensúly. A valódi kérdés még csak nem is az, hogy az életedben egyensúlyban vannak-e ezek a dolgok, hanem meg akarod-e csinálni, vagy csak meg kell.

A kiegyensúlyozott életmód akár lehetne az első pont is!

A mai technológiára alapuló világban a papírra írt jegyzetek és a naptár az asztalon már mind elavulttá vált, sokan nem is használják ezt, mert állandóan a kezükben szeretnék tudni. A mobilunkban minden benne van, és a folyamatos elérhetőség, a folyamatos jelzések, emlékeztetők, naptári bejegyzések sokasága 0 -tól 24 óráig tartó állandó melót jelent. Pedig nem szabadna így lennie.

A maximalizmus és perfekcionizmus már a gyerekkorban kialakul, ezért ettől nagyon nehéz megszabadulni, főleg akkor, ha már a szülőktől a tökéletességet látja valaki, illetve ezt várják tőle. Az ezzel a baj, hogy felnőtt korban állandó munkára sarkall, és a tökéletesség gyakran túlzott munkamániába csap át, ami kihat a családi életre, egészségre, és megfelelő mentális egyensúlyra is. Ha te is ezt csinálod, csak szólunk, a teljes kudarccal nézel farkasszemet, és várhatóan be is következik. Változtass, kapcsolj ki, szórakozz, lazíts.

Az igazi munkamániások a sikerre hajtanak. Hát ezért kell kicsiben kezdeni. Mondjuk kezdd úgy, hogy minden hétköznap 1 órával előbb leteszed a mobilt, offolod a laptopot, és kicsit törődsz magaddal, de főleg a családoddal. Fokozatosan haladj előre, míg el nem éred a tökéletes egyensúlyt. Hidd el, tudni fogod, mikor éred el.

Ez a pörgős munkanapok 10 túlélési stratégiája

Napóleon és Churchill például szunyókáltak egyet délután, hogy bírják a melót. Csak az első lépés nehéz ahhoz, hogy napközben fél órát szundítsunk, vagy egy órát edzéssel töltsünk. De azután már könnyebb mint hinnéd, és egyszerűen szokássá válhat, ha elég kitartó vagy. 10 tipp ahhoz, hogy a mai naptól még jobbak legyünk: Aludj többet!

Ne stresszelj annyit!

Van jó és rossz stressz. A jó az, amikor pörget, motivál, és egy olyan izgalmat kölcsönöz ami előrébb visz, és van az, amikor felőrli az idegeidet, teljesen bezuhansz vagy feszült és ideges leszel tőle. A legtöbb stresszforrás mindössze átmeneti. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy vajon az, amin épp feszíted az idegrendszered, számítani fog-e pár nap, esetleg 1 hónap múlva is? Ha nem, akkor feleslegesen túráztatod magad a problémán.

Add meg magadnak a lehetőséget a szünetre. Ez akkor a legjobb amikor van egy szabad órás ebédidőd amikor nem vagy köteles bent lenned a munkahelyeden, tehát szabad mozgásod van. De ott bent is tudsz magadra szánni pár percet a friss levegőn. Ez kiváló alkalom arra, hogy kicsit elereszd a nyomasztó gondolatokat, meg az, ha reggel teret adsz egy kis testmozgásnak, jógának, meditációnak.

A spirituális meditáció sem rossz dolog, de helyette inkább a headspace -t és a jelent választanánk

A meditáció egyébként minden tévhittel ellentétben nem feltétlen függ össze a spiritualitással, amit egyébként csak kevesen fogadnak el, pláne nem kell magadban, törökülésben zümmögnöd. Viszont az tény, hogy a meditációs zene nem mindenkinek segít. Egy túlhajszolt, sokat dolgozó, stresszes embernek igenis szüksége van a kikapcsolásra, amit csak és kizárólag önmagával tud tölteni.

Vannak olyan dolgok, amiken egyszerűen nem fogsz tudni változtatni, ilyen például a múltban történt események, amik akár stresszt okozhatnak. Erre csak egy remek módszer van, mégpedig az, hogy levezeted a feszkót. Fontos megjegyezned, ezek nem 5 perces folyamatok!

Az elsődleges problémaforrást az állandó sietség okozza, és az, hogy az időbeosztásunk konkrétan több sebből vérzik. Ha pedig mégis szorítunk időt egyéb programokra, vagy egy kis kikapcsolódásra, mi magunk gyakran kimaradunk az egészből, akkor sem törődünk magunkkal. Nincs énidő, nincs relax, csak az örökös rohanás. Állj meg néha pár percre, és olvasd el az alábbi cikkünket is a témában:

Így vezesd le a stresszt, hogy ne tegye többé tönkre a mindennapjaid

A stressz a hétköznapok velejárója. Szinte már észre sem vesszük, hogy ver minket az ideg, és frusztráltabbá válunk, mindeközben környzetünket tesszük vele tönkre. Van jótékony hatása, például teljesítménynöveléshez, a teherbíró képesség növeléséhez, a határok megismeréséhez tökéletes, de a rendszeres stressz egészségkárosító hatásai mellett a kapcsolatainkat is hazavághatja.

Oszd be ügyesebben az időd!

Nincs mindenki számára működő tuti recept, és az éjszakába nyúló munka után nyilvánvalóan nem megvalósítható a korai kelés, hiszen akkor nem tudod kialudni a megfelelő idődet, fáradt, stresszes, elgyötört, leharcolt és depressziós leszel. De ha a munkaköröd, családi életed, egyéb hétköznapi tevékenységeid megengedik a korai lefekvést, akkor gyorsan ki tudod számolni, hogy a 6-7-8 óra alvás utáni kelés mekkora előnyhöz vezethet téged.

Ha másokat megelőzöl, akkor az azt is jelenti, hogy: nem ír neked senki e-mailt, nem hív senki telefonon, nem küld SMS -t senki és teljesen nyugodtan tudod eltölteni a reggeli óráidat. Van idő a kényelmes reggelire, ezzel pedig meg is alapoztad a napod energiaellátását. Ha még arra is odafigyelsz, hogy mit reggelizel, akkor már nem csak a time-management szempontjából kerülsz előnyös helyzetbe, hanem az egészségedre is odafigyelsz. A reggeli futás is nagyon hasznos, de valójában bármilyen testmozgás megteszi. Egyrészt már kora reggel megmozgatod minden tagodat, amellett hogy a teljes testednek jót tesz, és a szív és érrendszeri problémákat is elkerülöd, felébredsz. A város legcsendesebb, legnyugodtabb, arcát is megtapasztalod ha a korai órákban merészkedsz utcára.

Az ébredésed utáni első óra meghatározza az egész napodat. Nagyon-nagyon fontos, minden reggel jusson eszedbe! A legjobb, ha olvasol valamilyen motivációs könyvet, esetleg valamilyen kapaszkodót keresel mondjuk egy videó vagy hanganyag formájában. De ez sem tuti tipp, mert valakinek épp egy kis relax, meditáció, nyugalom, elmélyedés az, ami  ilyenkor a legtöbbet segít, és az is nagyon jó dolog. Találd meg a reggeli rutinodban azt, amitől teljes gőzzel tudsz elindulni, meglátod, nagyon jól fogod érezni magad.

Az idő pénz, ráadásul a dugó könnyen stresszhelyzetet okozhat, úgyhogy előzz meg mindenkit, és indulj el a többiek előtt a városban. A többiek meg ücsörögjenek a dugóban, de nélküled. Te már a 15-20 perccel korábbi indulással előnyt szerzel. Nyertesként kezdeni a napot pedig egyenesen fantasztikus érzés!

Ez is a témához kapcsolódik, van átfedés ezek között, de új trükköket is találsz:

Így szerezz plusz egy órát minden nap, anélkül, hogy a világot is meg kéne váltanod hozzá

A mobil életünk része. E-mailek, fontos üzenetek, hírek, vagy a távoli ismerősökkel való kapcsolattartás alapja. Sőt, ahelyett, hogy kinézünk az ablakon gyakorlatilag az időjárás widgetet nézzük a mobil kijelzőjén. Ilyen hülyeséget! Ezzel a cikkel nem a technológia ellen akarunk kampányolni, csak rávilágítani arra, hogy mennyi időd elmegy tök feleslegesen azért, mert minden pittyenésre ls rezgésre azonnal reagálsz.

Ne válj techzombivá, éld meg a digitális zajcsökkentést!

Egyértelműen a kedvenc témánk, hisz mindannyian olyan digitális zajban élünk, ami minden fentebb felsorolt ponthoz kapcsolódik így vagy úgy. Ha a jövőben nem csak digitális vegetálásban és zombulásban szeretnél részt venni, és szeretnél emellett a világban is élni, mindenképp fogadj meg pár jótanácsot tőlünk.

Három egyszerű módszer:

  • Ne csipogjon, ne zörögjön, ne villogjon túl sokat
  • Töltsd le a Pocketet, bármit azonnbal elmenthetsz, hogy később visszatérj rá
  • Kapcsold ki az ÖSSZES értesítést a mobilodon, és kapcsold be az 5 legfontosabb alkalmazásod értesítéseit.

Meglátod, teljesen megváltoznak a hétköznapok. Ami fontos, az akár várhat is egy kicsit.

A nagyon radikális digitális zajcsökkentők már komolyan űzik, és csak a szöveges üzenetek, valamint csak a hívások azok, amiknek “hangjuk van”, vagy egyáltalán bármilyen módon jeleznek. A közösségi oldalak tevékenységei a lezárt képernyőre NEM mászhatnak ki, nem jeleznek, mert az figyelemgyilkos. Nagyjából fél óra alatt végig tudod gondolni, hogy melyek azok az alkalmazások vagy értesítések, amik szükségesek, és mi az ami várhat. Mert ami várhat, nem fontosabb mint a hétköznapi dolgaid.

A digitális zajcsökkentésről nem lehet elég sokat beszélni – ne hagyd, hogy a mobilod kitöltse minden perced!

Ismerős az érzés, hogyha adódik egy szabad perced, esetleg várakozol máris előkapod a mobilod? Jön egy értesítés valamelyik sokadik jelentéktelen csoportból, és már nézed is mi az? Rezeg a mobil te pedig már kapod is elő? Na, ezért kell a digitális zajcsökkentésről beszélnünk!

Őszintén, szívünkből kívánunk minden jót az új évre, és reméljük, hogy a fenti tanácsokból legalább valamit sikerül hasznosítani ehhez! Találkozunk 2020 -ban! 😉

(A teljes cikk a magazinunk korábbi cikkeiből lett összeollózva)

(Borító: Jon Tyson)

⬇ Oszd meg a barátaiddal is!


Kapcsolódó cikkeink ▼