Méghozzá azért, mert szerintük nincs az az indok, ami miatt ennél gyorsabban kell nyomni.
Egy 2017 -es amerikai tanulmány szerint a halálos autóbalesetek 25% -ért a gyorshajtás a felelős. Ezért a Volvo úgy érzi, felelőssége van a biztonsági rendszerek terén.
“… nincs ok, ami miatt óránként több mint 180 kilométeres sebességgel kellene haladnia egy autónak, legalábbis nem egy Volvónak. A 2020-tól bevezetésre kerülő sebességkorlátozásnak a célja életet menteni …” – mondta Håkan Samuelsson, a cég vezérigazgatója egy svéd rádiónak
A vezérigazgató célja nem megváltani a világot, és nem is gondolja, hogy ez önmagában elég a baleset elkerüléséhez, de ha egyetlen életet megmentett az intézkedés, már megérte.
Volvo Care Key
Nem csak a 2020 -tól bevezetésre kerülő alap sebességkorlátozás lesz elérhető (pontosabban alap) a Volvo autóiban, hanem 2021 -től egy Volvo Care Key végsebesség szabályozó, amihez majd csak a tulajdonosnak lesz hozzáférése. Ezzel egy fiatal, kezdőjogsis családtagnak kölcsönadhatjuk az autót aggodalom nélkül, ugyanis maximalizálhatjuk a végsebességet.
Vezetőfelügyelet az ittas vezetés ellen
A Volvo intelligens rendszere bevezetésével azt akarja elérni, hogy kamerák és padlóba helyezett érzékelők segítségével közbeavatkozzon a jármű, amennyiben a kormány mögött ülő nem reagál a figyelmeztető jelzésekre tehát feltehetőleg ittas vagy bármilyen egészségügyi problémája van, ami veszélyezteti a biztonságos közlekedést. Ennek a részleteiről egyenlőre nem sokat tudni, mindenesetre egy igazi áttörés lesz az autóbiztonság tekintetében. Ez lehet a jövő holtbiztos közlekedésének alapköve.
“… Ahelyett, hogy mérsékelnénk az elkerülhetetlen balesetek hatását, arra törekszünk, hogy eleve elkerüljük a baleseteket. A kamerák segítenek felismerni azt a magatartási mintát, ami súlyos sérüléshez vagy halálhoz vezethet …” – mondta Henrik Green, a Volvo Cars kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke
(Forrás: Igényesférfi)