Észak-Amerika és Nyugat-Európa sörimádói lecsaptak rá, most pedig havonta 500 gépet kéne eladniuk, de nem bírják az iramot. Sikersztori ez, nem csupán mese.
„Jellemző ránk, hogy ha kitalálunk valamit, arról nemcsak beszélünk, de meg is valósítjuk.” – így kezdte az interjút Pál Marcell ügyvezető, aki két társával Schlotter Gergővel és Tél Andrással találták ki a Brewie gépeket. Az egész úgy kezdődött, hogy egyszer még 2013-ban András saját készítésű sörrel kínálta meg a barátait, aki mindössze 60 forintból és sok időbefektetéssel készítette el. Ekkor jött a bomba ötlet: kell egy gép ami olcsón, gyorsan és sokat csinál.
Részben fura dolog az, hogy nem a gép összerakása volt a nehéz feladat, hanem egy olyan reprezentatív felmérést összeharácsolni, ami valójában megmutatja azt, hogy erre szükség van. Ja, hogy a gép miért volt egyszerű feladat? Hát azért, mert Gergő gépészmérnöknek tanult, András pedig mechatronikát végzett. A marketinges kéznél volt, mert Marcell Dániában szerzett diplomát belőle. Mivel a kézműves söröknek Amerikában van piacuk, így ott kellett elsősorban keresgélni, és sikerült több amerikai kapcsolatnak köszönhetően kideríteni, hogy sokkal több a fogyaszót mint a gyártó, és ez elsősorban az eljárás nehézségei miatt van így.
Amikor a magyar sörgép kezdett kibontakozni, 2013 -ban, már volt egy tengerentúli rokona a PicoBrew Seattle-ből, ám az a gép nem tud gondoskodni a megfelelő hűtésről. Egészen embertpróbáló 20 liter sört 100 -ról 25 fokra hűteni otthoni körülmények között, a Brewie pedig ebben is jó.
A gép használata nagyon egyszerű: csak belerakod az összetevőket, esetleg lehet trükközni különböző típusú malátákkal és komlókkal, amennyiben komolyan gondolod a dolgot, hat óra elteltével aztán kész is van a söröd. A Brewie -hez tartozik egy mobilos app is, ami a távollétedben értesít, ha kész van a 20 liternyi sör, amit nyilvánvalóan hagyni kell kicsit erjedni, akkor lesz az igazi. Neked csak a helyről kell gondoskodnod, de egy panelba abszolút nem ajánlott a maga 74 cm -es szélességével és 27 kilójával.
Az pedig külön kiemelendő teljesítmény, hogy mindez a közösségi finanszírozás keretein belül vált tömeggyártássá. A 2014 -es első komolyabb gyűjtésnél a kitűzött 100.000$ helyett 220.000$ ütötte a Brewie markát, ami nagyjából 55 millió forintnak felel meg. Ebből már lehetett némi tömeggyártást produkálni, közben pedig javították a felmerülő hibákat és hiányosságokat, majd a megrendelések számának növekedése illetve a gyártó kiválasztása után 2015 -ben egy következő nagy crowdfunding -nál már 500.000$ -t sikerült összeszednie a társaságnak, ez pedig már 125 millió forintnak megfelelő összeg.
[su_quote style=”flat-light”]Sosem voltak mentorjaink, előtte nem volt cégünk, nem fejlesztettünk még terméket és hasonló kampányokkal sem próbálkoztunk[/su_quote] – emlékezett vissza ezekre a szép pillanatokra Marcell.Annyira bejött a dolog, hogy Marcell hazaköltözött Dániából, András pedig feladta a doktori iskolát. A 2015 -ös indulás óta ezer darab, közel kétezer dolláros (körülbelül ötszázezer forintos) gépet adtak el, és már csak ebből élnek. A startup 25 fősre duzzadt, és bizonyára nagyon közel állnak ahhoz, hogy egyszer majd valaki nagyon jó kis summáért megvásárolja az egész bizniszt.
Ezért csinálj sört:
Ezért igyál sört – 6 jótékony hatás amiről lehet, hogy nem tudtál ” SzevaszFaszi.hu
Olasz kutatók azt találták, hogy a mérsékelt sörivók körében 42 százalékkal alacsonyabb arányban alakult ki szívbetegség kockázat, mint a nem ivókéban. A kutatók természetesen hangsúlyozzák: tartsuk be a határokat! Több tanulmány kimutatta, hogy a sörivás, körülbelül 30 százalékkal csökkentette a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását azoknál, mint az attól tartózkodó tesztalanyoknál.