Az EuroNCAP szakemberei megint egy halom elektromos autót törtek össze azért, hogy rangsorolják a biztonsági rendszereket. A felnőtt utasok védelmét, a gyermekek védelmét, a közlekedés sérülékenyebb résztvevőinek védelmét és az aktív biztonsági rendszereket rangsorolták, majd ezek alapján kaptak átlagban 4 és 5 csillagot a járművek.
Az élen a Tesla Model 3 végzett, aminek első modelljét már 2019-ben is tesztelte a szervezet, viszont miután 2023-ban frissültek az intézet követelményei és tesztmódszerei, ezért szükséges volt újabb teszteknek alávetni. A dobogó másik két helyén a Polestar 3 és az Audi A6 e-tron végzett, előbbi teljes új, utóbbi pedig bár már létezett korábban is, viszont a folyamatos modellfrissítés miatt szükségessé vált az újabb teszt.
Az A6 e-tron a felnőtt utasok védelmében a legjobb eredményt érte el, mögötte holtversenyben a Polestar 3, az MG S5, a Voyah Courage (Dongfeng márka) és az új Tesla Model 3.
A gyermekek védelmében a Model 3, a Sealion 7 és a Polestar 3 kapta a legjobb értékelést 93-93 százalékot.
A szervezet a közlekedés sérülékenyebb résztvevőinek védelmét külön kategóriába sorolta. Ez azt jelenti, hogy megnézték, az autó beépített biztonsági rendszerei segítségével mennyire tudja az autó önmagától elkerülni azokat az eseteket, ahol a gyalogos vagy biciklis gázolásának veszélye áll fenn, ha a járművezető nem veszi észre őket és az autónak kell közbe lépnie. Ebben a Tesla Model 3, majd kissé lemaradva a Geely EX5 és az MG S5 végzett a legjobb helyen.
Az utolsó kategóriában az aktív biztonsági rendszereket tesztelték, ahol holtversenyben a Tesla Model 3 és egy teljesen új, az európai piacon nem rég megjelent kínai márka, a Voyah kapott 87% -ot, ami kiemelkedő teljesítmény. Az aktív biztonsági rendszerek kategóriája a közlekedés azonos méretű résztvevőivel szembeni ütközések elkerülését vizsgálta.
A lista végén végzett 4 csillagos értékelésekkel a Kia EV3, az Opel Grandland, a Peugeot 3008 és 5008. A felnőtt utasokat legkevésbé a Jaecoo 7 PHEV védi (81%) és a gyermekek védelmében is ez az autó kapta a legrosszabb értékelést. A közlekedés sérülékenyebb résztvevőinek védelmében a kínai Hongqi E-HS9 alulmaradt a többiekkel szemben, de az Audi A6 e-tron az 5 csillagja ellenére is elég rossz eredményt kapott ebben a kategóriában.
Az Opel Grandland, a Peugeot 3008 és 5008 aktív biztonsági rendszerei nem túl sikeresek a teszteken, csak 62% -os értéket értek el.
Egy korábbi teszt még 2024 decemberből:
A kínai villanyautók is remekül szerepeltek AZ EURÓPAI TÖRÉSTESZTEKEN
Decemberben 4 kínai, tisztán elektromos autó töréstesztjét végezte az Euro NCAP, mind ötcsillagos eredménnyel zárt.
(Forrás: villanyautosok.hu)