A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg bemutatta a virtuális valóság (VR) szemüvegek prototípusait, hogy megmutassa, a vállalat miként próbál előnybe kerülni a versenytársakkal szemben abban a versenyben, hogy a magával ragadó virtuális élményeket valósághűbbé tegye az emberek számára. – írja a Bytech.hu
A Reality Labs részleg alatt a Meta azon dolgozik, hogy új hardver fejlesztésével leküzdje a VR területén fennálló kihívásokat. A Facebookon és az Instagramon közzétett másfél perces videóban Zuckerberg bemutatta a négy új VR headset prototípust, amelyeket elsősorban kutatási célokra fejlesztettek ki. A sorozat első darabja a Butterscotch kódnevet viseli, amely egy kísérlet a retina közeli felbontására, és célja, hogy a felhasználók kényelmesen leolvassák a virtuális látásdiagram legkisebb betűit. Ez egész pontosan azt jelenti, hogy megoldják azt a problémát, hogy közel 60 pixel/fok felbontást biztosítson, amelyet a Meta az emberi retina szabványának tekint.
Támogasd a magazint, hogy folytathassuk.
A szemüveg azonban nem tökéletes abból a szempontból, hogy a virtuális élményt olyan élethűvé tegye, mint amilyen a fizikai világ. A Meta ezért kifejlesztette Half Dome prototípusát is. Zuckerberg szerint a Meta Half Dome prototípusai lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy bármilyen távolságból bármilyen tárgyra fókuszáljanak. Ez a varifokális lencsékből és a szemkövető technológiából származik, amely lehetővé teszi, hogy az eszköz aszerint állítsa be a fókuszt, hogy a felhasználó melyik objektumot szeretné megnézni egy virtuális környezetben. Ez egyértelműen csúcstechnológia, ezért is tartott ilyen sokáig, míg Zuckerberg bejelentette az új VR headseteket.
A Butterscotchhoz hasonlóan a Half Dome prototípusok sem alkalmasak arra, hogy kereskedelmi eszközökké váljanak, így ez is csak kísérleti darab marad a Meta eszköztárában, ennek ellenére nagyon fontos állomása ennek az iparágnak. Sőt, itt még nem álltak meg, ugyanis a következő prototípus, amelyet bemutatott a Meta’s Reality Labs által épített Starburst, ez pedig egy HDR VR rendszernek készült.
A természet gyakran 10- szer, vagy 100-szor fényesebb, mint a modern HDTV-k és a legmagasabb kategóriás monitorok, ezért szükségünk van arra, hogy ezek a színek ugyanolyan élénkek és valósághűek legyenek, ezért építettük a Starburstet
monta Zuckerberg
Azonban ez is egy kísérleti darab, ugyanis a dizájnnal egyáltalán nem foglalkoztak. Ezt mutatja az órmótlan mérete, és a szabadon, minden borítás nélkül forgó ventillátorok is. Ennek ellenére Zuckerberg azt mondja, hogy a prototípusok, köztük a Starburst tesztelésének célja, hogy a tesztelés alatt álló összes technológiát egy olyan eszközbe illesszék, amely “könnyebb és vékonyabb, mint bármi, ami jelenleg létezik”. Tehát aki azt gondolja, hogy ezek a prototípusok mindössze kísérletezgetések csupán, valószínűleg téved.
Ám a Starburst -nél még nincs vége a sornak, hisz Zuckerberg megmutatta a Holocake 2 -t is, ami egy lépéssel közelebb áll ahhoz, ami tulajdonképpen a célja a Metának. Ez egy egészen jól összerakott dolog, egy „működő kísérleti eszköz”, amely holografikus kijelzőket tartalmaz a PC-s VR-élmények lejátszásához, de anélkül, hogy további hardverre lenne szükség. Ennek ellenére ezt a headsetet sem kereskedelmi célra szánják. Erre csak annyit mondott a Meta vezére, hogy „még hosszú az út”.

A Metának jelenleg a Quest 2 a legújabb kereskedelmi VR szemüvege. Ez a modell azonban nem tartalmazza azokat a funkciókat és finomításokat, amelyeket a Meta az utóbbi időben kifejlesztett. A folyamatban lévő prototípus-készítés valószínűleg segít egy továbbfejlesztett hardver fejlesztésében a közeljövőben, és nem tartjuk kizártnak, hogy néhány éven belül beérik a munka, és tényleg forradalmasítják hosszú idő után a VR technológiát, ami az elmúlt években kissé megrekedt, és közel sincs annyi benne, mint amire számítottunk pár éve. A fogyasztói VR-szemüvegek építése mellett a Meta természetesen hardver és szoftver fejlesztésén is dolgozik, és állítólag az Apple és a Google is részt vesz ebben valamilyen szinten.
Kapcsolódó:
Ez a 7 technológiai újítás fogja meghatározni a jövőnket
A technológia napjainkban gyors ütemben fejlődik, ami tulajdonképpen egy öngerjesztő folyamat. Az új technológiáknak köszönhetően gyorsabb ütemben tudnak majd terjedni a még újabb technológiai vívmányok, és ki tudja, hol a vége. Ha egyáltalán lehet ennek vége, vagy egy esetleges megtorpanás az, amivel szembe kell majd néznünk.
(Borító: CNBC)