SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Autó-Motor

A magyarországi járműtörténet-ellenőrzésekből kiderül, hogy a legnépszerűbb karosszériatípus ma a ferdehátú

  • 2023-12-30

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis ferdehátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatása alapján elmondható, hogy a magyarok leginkább a ferdehátúakat és a kombikat kedvelik, és kisebb érdeklődést mutatnak a kabriók iránt.

Hirdetés

Egyre nő a ferdehátú autók aránya

Magyarországon a hatchback a legnépszerűbb karosszériatípus (2023-ban a carVertical által végzett összes járműtörténet-ellenőrzés 31,4%-át tették ki ezek a modellek), míg 2022-ben ez az arány 27% volt. Bár a kombik aránya a tavalyi 29,1%-ról idén 27,2%-ra csökkent, továbbra is az ország legtöbbször leellenőrzött autói közé tartoznak.

A harmadik legnépszerűbb karosszériatípus Magyarországon a szedán. Számuk azonban a 2022-es év 20,2%-os arányához képest idén jelentősen, 14,3%-ra csökkent. „Magyarországon ma rendkívül népszerűek a kombik és a ferdehátúak. A két karosszériatípus a platformon leellenőrzött járműveknek több mint a felét teszi ki” – árulta el Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

(Fotó: @bylukemiller)

A kabrió és a kupé a legkevésbé népszerű karosszéria

A legkisebb érdeklődés a kabriók iránt tapasztalható, arányuk az autótörténet-ellenőrzésekben mindössze 1,9%, ami pontosan megegyezik a tavaly mért számokkal. A kupék úgyszintén nem tartoznak a legkeresettebb autók közé Magyarországon, pedig népszerűségük a 2022-es 2,1%-ról 2023-ra 3,1%-ra nőtt. Míg az egyterű vagy többcélú autók történetének ellenőrzése 7,5%-ról 9,9%-ra nőtt, az érdeklődés ez iránt a karosszériatípus iránt még mindig messze elmarad a ferdehátúakétól és a kombikétól.

A legmarkánsabb – 5,9%-os – visszaesés az előző évhez képest a szedánok esetében történt. „A fő ok, amiért a sofőrök egyre kevésbé teszik le a voksukat a szedán mellett az lehet, hogy ezek a típusok kevésbé célszerűek a városi ingázók számára. Mindennapi használatra az emberek többsége nem szívesen választja a nagyobb, ám kis csomagterű autókat” – magyarázta Buzelis.

Buzelis szerint az egyéni preferenciákon túl az a legfontosabb, hogy az autóvásárlók ne hagyjanak ki egyetlen lépést sem a vételi folyamat során, beleértve a tesztvezetést, a műszaki állapot szervizben történő vizsgálatát, valamint az előzmények ellenőrzését. A járművek történetéről kapott jelentések ugyanis feltárják a jármű sérüléseit és a trükközéseket a futásteljesítményben, így segítenek kiszűrni a rossz döntéseket, még mielőtt bárki értékes időt és pénzt áldozna a fizikai ellenőrzésekre és tesztvezetésekre.

A német használtautó-piac ellentmondásai:

A német használtautó-piac vitathatatlan ellentmondása: számos gépjárművet kizárólag továbbértékesítés miatt visznek be az országba

Az elmúlt évek során Németország a használt autók beszerzési helyének Mekkája lett. A német gépjárművek iránt a kelet-európai régióban a legnagyobb a kereslet, mivel a vevők többsége meg van győződve arról, hogy a nyugati autók rejtett hibáktól és sérülésektől mentesek. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság szerint évente nagyjából kétmillió német használt autót helyeznek forgalomba külföldön.

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • carVertical
  • Dizájn
  • Ferdehátú
  • Hatchback
  • Járműtörténet
  • Kabrió
  • Kombi
  • Kupé
  • Sportszedán
  • Szedán
Előző cikk
  • Film
  • Kult

TOP 5 kedvenc Tom Hanks filmünk

  • 2023-12-29
Lássuk!
Következő cikk
  • Életmód
  • Utazás

Róma máshogy – 1 órányi repülés AZ ÖRÖK VÁROS felett

  • 2023-12-30
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

EZT BONTSD MEG, ne az ökoszisztémát!

Lássuk!

Nem full extrát, hanem MEGFIZETHETŐSÉGET ÉS EGYSZERŰSÉGET kínál a Slate új eleketromos pick-up -ja

Lássuk!

Ezeket a filmeket ajánljuk hétvégére a Netflixről

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!