A techipar egyik legrosszabbul őrzött titka volt a közel egy évtizede Project Titan kódnév alatt folyó munka, amit a techóriás a saját elektromos, önvezető autómodelljébe fektetett. Úgy tűnik, itt a vége. Na nem azért, mert elkészült, hanem azért, mert egyre több energiát emésztett fel ez az egyébként meddőnek tűnő projekt. Ehelyett inkább a ChatGPT és a Dall-e által beindított generatív mesterséges intelligencia felé fordulnak.
Már csaknem 10 éve időről-időre felröppentek a hírek, hogy az Apple bármikor bemutathatja az önvezető elektromos autóját, sőt, még mi is eljátszottunk a gondolattal, mi lenne, ha például Elon Musk épp az Apple -nek adná el a Teslát. A projekten egyébként több ezer mérnök dolgozott, és más, nagy autóipari óriásoktól is szívtak fel neves szakembereket.
Az utóbbi időben amellett, hogy sok energiaforrást emésztett fel, többször megfeneklett, többször kellett irányt váltani, sőt, a kezdeti célokból is jelentősen visszavettek, például már csak Level 2+ szintű önvezetésre lett volna képes, azaz az autópályákon engedhettük volna el a volánt.
A döntés néhány hét alatt született meg, Jeff Williams, a vállalat operatív igazgatója, illetve a projektért felelős alelnök Kevin Lynch egy rögtönzött megbeszélés keretein belül jelentette be az érintetteknek, hogy a közel 10 éves munka itt véget ért. A Bloomberg viszont megosztott néhány érdekességet a soha meg nem valósuló autóról, például azt, hogy a kereskedelmi árát nagyjából 100.000 dollárban határozták meg. Többek közt ez sem tetszett az igazgatótanácsnak, hisz alig lett volna haszon rajta, ez pedig az utóbbi időben egyre inkább látszódott. A legnagyobb gond azonban a fejlesztések lassúsága és bizonytalan végkimenetele volt.

Ahhoz képest pedig különösen vagy visszalépés volt a Level 2+ nagyon gyengének mondható önvezető technológia, hogy eredetileg egy kormánykerék és pedálok nélküli szedánt szerettek volna, amire ráadásul évi több száz millió, mostanra több milliárd dollárt zuháltak.
Sajnálatos módon ez némi leépítéssel jár, de a TOP mérnökök kezét nem engedik el, más területeken kamatoztathatják tudásukat, például a mesterséges intelligencia fejlesztésekben vagy épp más Apple készülékeknél. Bár a Bloombergnek egy szakértő a villanyautózás megtorpanásával magyarázta az Apple döntését, a villanyautosok.hu újságírója szerint ez nehezen hihető, hisz ahogy Bíró Balázs fogalmaz, kétmilliárd lecserélendő, ember által vezetett belső égésű motoros autót válthatott volna le egy 10 éve futó projekt, és az Apple nagyobb távlatokban szokott gondolkodni, mintsem leállítson egy ekkora volumenű fejlesztést egy hullámvölgy miatt.
Bezzeg a Volvo:
A Volvo bemutatta TELJESEN ELEKTROMOS teherautóját, kifejezetten városi felhasználásra
A Volvo FM Low Entry a gyártó tehergépjármű-kínálatának legújabb darabja, ami nem csak futurisztikus (és egyébként tök menő) dizájnt kapott, de működésében is abszolút XXI. századi megoldás.