Ez nem csupán egy 100% -ban elektromos koncepcióautó, hanem az Audi új formanyelvének megtestesítője. A letisztult egyszerűség, a geometrikus tisztaság és a nagyon erőteljes arculati elemek határozzák meg az összképet.
Bár ez egyelőre csak egy tanulmányautó, és ahogy megszoktuk, az egyes országok közúti és hatósági szabályozásai beleszólhatnak a dizájnba, az autó orrát egy függőleges keret határozza meg, ami az 1936-os Auto Union Type C versenyautót idézi meg amellett, hogy újraélrtelmezi a márka progresszivitását. Az új fényszignatúra pedig egy könnyedén felismerhető karaktert ad szemből, éjjel és nappal egyaránt.


A Concept C egyik érdekessége a behúzható keménytető, amit az Audi egy roadster esetében még sosem alkalmazott ilyen formában. Egyszerre kínálja a kupé szoborszerű egységét és a nyitott tetős vezetés élményét is. Az utastér pedig egy igazi mestermű. A funkcionalitás találkozik a modern egyszerűséggel, 10,4 colos kijelző csak akkor bukkan elő, amikor valóban szükség van rá, így nem uralja a teret. Kifinomult dizájn, modern formákkal. Mesés.


Gernot Döllner vezérigazgató határozott kijelentéseket tett arról, hogy bár nagyon hasonlít az 1998-ban bemutatott, Bauhaus-ihletésű TT -re, semmiképpen nem egy utódról van szó, hanem egy önálló új sportautó modellről. Amint a modell végleges változata elérhetővé válik, nyilván egy teljesen új nevet kap, ami méltó lesz hozzá, és a reményeik szerint egy egészen új modellcsalásot indíthatnak majd el ezzel.


A várható piaci bevezetés valamikor 2027 -ben esedékes és Massimo Frascella főtervező az Autocar magazinnak megerősítette, hogy szinte változatlan formában kerül gyártásba, ami nagyon izgalmasan hangzik. Az autó kizárólag elektromos hajtással lesz elérhető, kezdetben csak egy villanymotorral, de később kétmotoros, összkerékhajtású csúcsverzióban is. Az Audi azt szeretné, ha ez a modell azt a vezetési élményt adná vissza, mint a belsőégésű társai, ezért vizsgálják a szintetikus motorhangok és virtuális sebességváltó alkalmazását is.
Az Aston Martin is nagyot villantott nem rég:
Az Aston Martin új szintre emeli a KABRIÓ ÉLMÉNYT a 2026-os Vanquish Volante -el
Egy 5,2 literes, ikerturbós V12-es lapul a motorháztető alatt, így a Volante elképesztő 824 lóerőt képes kipréselni magából, így ez lesz a világ legerősebb első motoros, sorozatgyártásban épülő kabriója.