Néhány éven belül a teljes MINI családot, a klasszik háromajtóstól kezdve a Countryman szabadidő-autóig megújítja a gyártó, és a központi eleme egy középen elhelyezkedő, bazinagy, felhő alapú kijelző lesz, ami egyben az egyetlen lesz a faék egyszerűre minimalizált „műszerfalon.”
A digitalizációnak köszönhetően már egy kör alakú kijelzőre lehet zsúfolni mindent, ezt pedig úgy lehet megtenni, hogy odafigyelünk a felhasználói élményre és áttekinthető dizájnt és elrendezést adunk neki. Ezt a MINI szakemberei pontosan tudják, éppen ezért kitalálták, hogy az elkövetkezendő években ez lesz a központi eleme a teljes műszerfalnak, méghozzá középen elhelyezve.





A 240 milliméter átmérőjű OLED kijelző gyakorlatilag teljesen konfigurálható, ízlés szerinti elrendezéssel és dizájnnal, Android alapú rendszere pedig felhőn keresztül frissül majd. A MINI Operating System 9 nevű infotainment rendszer megszabadul a BMW -től átvett forgókapcsolótól, helyette érintéssel vagy hangutasítással lehet majd vezérelni. Navigációs rendszere úgy alakítja majd az utat, hogy tervez a töltési pontokkal, emellett pedig kiterjesztett valósággal teszi még jobbá az utazási élményt.
Gondoltak azokra a felhasználókra is akik esetleg elunják magukat egy röpke 20-30 perces töltés alatt, így a rendszerbe integrált játékok és a Spotify is nyújt majd némi szórakozást, ha megvolt már a több száz kilométeres út alatt a pisi-kaki-kávé-cigi kombó. Persze ne legyenek illúzióink, a kis MINI -ket továbbra sem hosszú utakra tervezik, de városi cirkáláshoz biztos, hogy kiválóak lesznek majd.
Kapcsolódó:
Újabb kínai autómárka érkezik a magyar piacra, és meglepően jól néz ki
Az állami tulajdonban lévő Chery jelenleg a 9. legnagyobb autómárka Kínában, és várhatóan az Omoda 5 modellt hozza el elsőként a magyar vásárlóknak.