Bár nem nyert, és sok esélye nem is volt a bokszutcai rajt és defekt után, de valószínűleg a Brazíl-Nagydíjat is behúzta volna. Vagy nem.
Miután a kiábrándító időmérő után motort cseréltek az RB21-esben, csak a bokszutcából rajtolhatott és még egy defekt is megkeserítette a futamot a holland pilóta számára, végül így is harmadik helyen ért célba. Végül a McLaren világbajnoki éllovasa Lando Norris nyerte a Forma-1-es Brazil Nagydíjat a pole pozícióból indulva, második helyen Kimi Antonelli ért célba a Mercedesszel.
A mezőnyt 17ºC-os levegő és 31ºC körüli aszfalthőmérséklet várta Brazíliában, és bár száraz időben, lógott az eső lába. Az első két helyről Lando Norris és Kimi Antonelli rajtolhatott, a második sorból pedig Charles Leclerc és Oscar Piastri.
Norris remekül kapta el a rajtot, Antonelli pedig megtartotta a 2. helyét. Közvetlen a rajt után ment a helyezkedés, de nem mehetett sokáig zavartalanul, mert a 2. körben már be kellett küldeni a biztonsági autót miután Gabriel Bortoleto falnak csapta az autót a hazai közönség szeme láttára. Lewis Hamilton eközben ki kellett, hogy menjen a bokszutcába, ugyanis Franco Colapinto autójának ütközött és az első szárny megsérült.
A Safety Car az 5. körben állt ki a pályáról, Norris megőrizte a vezetést, Piastri pedig 19 -re lapot húzott és egyszerre két versenytársát, Leclerc-t és Antonellit is próbálta megelőzni, ebből aztán koccanás lett aminek a következtében a Ferrari első felfüggesztése eltört, emiatt Leclerc kénytelen volt feladni a versenyt. Emiatt virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe és 10 másodperces időbüntetést kapott Piastri amiért balesetet okozott.
A 9. körben folytatódhatott a futam, Norris nyakában csapattársa és legnagyobb ellenfele, Piastri, akinek a hátránya a 20. körben már 4 másodperc volt, ráadásul még a büntetését sem töltötte le az első kerékcseréje alkalmával. 10 körrel később aztán elkezdődtek a kerékcserék, Norris lágy keverékű gumikra váltott, láthatóan a 2 kiállásos taktikát választották, a 4. helyre ért vissza. Csapattársát is kihozták a 38. körben, neki is lágy keverékű abroncsokat pakoltak fel és letöltötte a 10 másodperces időbüntetését, így a 8. helyre ért vissza.
Az 50. körben Norris megejtette a második kerékcserét, a 3. helyre ért vissza, 4 körrel később pedig Verstappen is megérkezett. A friss gumikkal a 63. körben megérkezett Russell mögé, és egy gyönyörű manőverrel kívülről megelőzte a Mercedes versenyzőjét. Bár Antonellit is üldözőbe vette, már nem volt ideje őt is megelőzni.
Norris ezzel a győzelemmel tovább növelte előnyét a tabellán, 24 pontra Piastrival szemben. A dobogósokon kívül pontot szerzett még George Russell, Oscar Piastri, Ollie Bearman, a két Racing Bulls -al Lawson és Hadjar, majd Hülkenberg és Gasly.
(Forrás: f1vilag.hu // Borító: x.com/F1)