George Russell a pole pozícióból indulva megnyerte a Kanadai Nagydíjat, a világbajnoki címvédő Max Verstappen a 2., Kimi Antonelli pedig a 3. helyen ért célba. A futam legutolsó szakaszában Oscar Piastri és Lando Norris ütközése szolgáltatta a drámát.
Montrealban a megszokottól melegebb időjárási körülmények várták a versenyzőket, a levegő hőmérséklete 23˚C körül alakult, az aszfalt pedig közel 50˚C-os volt. A 70 körös verseny pole pozíciójából a Mercedes ifjú titánja, George Russell rajtolhatott, mellőle Max Verstappen várta a lámpák kialvását. A második sorban Oscar Piastri és Kimi Antonelli, míg a harmadikban Lewis Hamilton és Fernando Alonso foglalt helyet. Az élmezőnyből Lando Norris és Charles Leclerc kemény keverékűvel, a többiek közepes keverékű gumikkal vágtak neki a versenynek.
Russel kiválóan kapta el a rajtot, megőrizte vezető helyét Verstappennel szemben. Bár egy ideig egész szépen ment mögötte, körről-körre fokozatosan lemaradt. A versenyzők szemmel láthatóan vigyáztak a gumik kopására és nem mentek bele felesleges harcokba. Az első kerékcserét a címvédő világbajnok ejtette meg a 12. körben, egy körrel később pedig Russell is a bokszba hajtott.
Miután mindenki megejtette a kerékcseréket, utolsóként az elnyújtott etappal Leclerc és Norris. Előbbi keménykeverékű gumikat kapott a verseny második felére, amivel bár nem értett egyet, a Ferrari csapatának határozott álláspontja volt ezzel kapcsolatban. Norris a közepes keverékű garnitúrával folytatta a futamot.
A 37. körben ejtette meg a címvédő a második kerékcseréjét, ugyanis nem nagyon tudta tartani a lépést Russell -el. 5 körrel később aztán a pole pozícióból rajtoló Russel is kiállt a bokszba, és bár Verstappen elé jött vissza, a verseny hajrájában 2 másodpercen belülre került Russell mögött, és Antonelli is igen közel jutott hozzájuk. Ezután Antonelli, Piastri és Norris óriási csatát vívtak egymással.
Aztán ezután jött a dráma, a McLarenek leszámoltak egymással. A 66. körben Norris a hajtűben megelőzte Piastrit, aki ezt nem hagyta annyiban. Az egymással szembeni kakaskodás aztán Norris autójának súlyos sérülésével járt, aki végül feladni kényszerült a futamot. Piastri szerencsésen megúszta, így ő a 4. helyen tudta folytatni a versenyt. Emiatt a Safety Car -t is a pályára kellett küldeni és a versenyt is a biztonsági autó mögött intették le.
George Russell magabiztos győzelmet aratott Max Verstappen előtt, a harmadik helyre pedig Russell csapattársa, Kimi Antonelli érkezett meg. Pontszerző helyen ért még célba Piastri, Leclerc, Hamilton, Alonso, Hülkenberg, Ocon és Sainz is. Az összetettben Piastri 22 pontra növelte előnyét Norrissal szemben. Nem lettünk volna a McLaren paddockban a verseny után…
Kapcsolódó:
A Mercedes helyettes technikai igazgatója szerint semmi gond a 2026 -os szabálymódosítással
Mint azt a Forma-1 kedvelői bizonyára már tudják, 2026 -ban olyan új érkező technikai szabálymódosítások érkeznek, hogy megszűnik az MGU‑H, tehát a komplex és drága hőenergiát visszanyerő egység, illetve többek közt nagyobb mértékű elektromos teljesítményhasználattal és aktív aerodinamikai megoldásokkal lehet számolni. A Mercedes Forma-1-es csapatának helyettes technikai igazgatója, Simone Resta szerint nem kell jelentős meglepetésekre számítani emiatt.
(Forrás: f1vilag.hu // Borító: x.com/F1)