Hollandiában 35 ezer kilométernyi kerékpárút van, az egész országban bárhonnan és bárhová el lehet jutni kifejezetten két keréken haladva. Ez pedig azért működik tökéletesen, mert 5 olyan alapelvre épül, amivel nem tudunk vitatkozni.
Tökéletes minőségű utak
Az egyik alapvetés, hogy a biciklizésnek kényelmesnek kell lennie. Így lesz vonzó idősnek és fiatalnak egyaránt. Hollandiában arra törekedtek, hogy az utak minősége hibátlan legyen, minél kevesebb legyen a tervezésből fakadó emelkedő, elég szélesek legyenek és ahol csak lehet, védett legyen az időjárási körülményektől, így esős idő esetén is sok helyen teljesen száraz helyen tekerhetnek.
Célirányosnak és gyorsnak kell lennie
Hollandiában a kerékpározásnak legalább olyan gyors közlekedési alternatívának kell lennie, mint bármelyik másik közlekedési módnak. Ez nem feltétlen a sebességre értendő, hanem az időre, ami alatt A -ból B -be juthat a bicajos. Minden kerékpárutat úgy terveztek, hogy két adott pont között legfeljebb 20 százalékkal lehet hosszabb a légvonalban mért távolságnál. Ezen felül a tömegközlekedés teljes mértékben bicikli-kompatibilis, hogy a megtett távolság és idő ilyen módon is lerövidíthető legyen.

Biztonságos közlekedési alternatíva
A hollandoknál a bicikliutak teljesen elszeparáltak és láthatóak, így minimalizálva az esélyét annak, hogy bármiféle konfliktus vagy baleset történjen a bringás és a forgalomban közlekedő más járművekkel vagy épp a gyalogosokkal.
Összekapcsolt hálózat
A legkisebb településről is tökéletesen illeszkedő kerékpárút-hálózat csatlakozik a főbb közlekedési útvonalakhoz, hogy a települések közötti szakasz is teljesen áttekerhető legyen. Ez egy nagyon fejlett, kiterjedt és jól működő hálózatot hozott létre, ami még kényelmesebbé teszi ezt a közlekedési alternatívát.
Vizuálisan is vonzóak
A holland bicikliutak különlegessége, hogy vizuálisan is megnyerőek. Nem csak arról van szó, hogy megfelelően ki van világítva (persze ez is nagyon fontos), hanem sokkal inkább az a lényeg, hogy olyan tájakon vezet át, illetve olyan művészeti installációkkal van körülvéve, amik sokkal élvezhetőbbé, de főleg látványosabbá teszik a biciklizést. Az új utak építésénél tájépítészeteket is alkalmaznak, hogy a bringázás ne egyszerű közlekedés, hanem szórakoztató kikapcsolódás is legyen.
Itt pedig néhány szenzációs ötlet ahhoz, hogy más európai városban is biztonságosan közlekedj:
Tippek és jótanácsok a városi biciklizéshez!
A brit CyclePlan felmérésénekl eredménye, hogy a megkérdezettek 89% szerint a városi biciklizés ijesztő, bár azt hozzátesszük, hogy kimondottan az Egyesült Királyságot mérték fel, így ez Magyarországra levetítve egész biztosan más arány. Az viszont tök jó, hogy összeszedtek néhány jótanácsot és tudnivalót ahhoz, hogy mindennap épségben hazaérjünk, ha biciklire ülünk városi körülmények között.
(Forrás: roadster.hu)