SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Jövő
  • Öko
  • Tech/Tudomány

Ilyen lehet Európa 2035 -re…

  • 2023-12-03

A közösségi napelemektől a fenntarthatóbb étkezési szokásokon át egészen az európai klímafölényig megmutatjuk, milyen lehet az élet, ha az EU minden ambiciózus éghajlati reformja valóban megvalósul. Játsszunk el a képzelettel: július van, egy forró nyári nap, te pedig épp az elektromos autódban tartasz hazafelé, a város olyan csendes, amilyen talán még sosem volt az elmúlt 50 évben. Két hónapja jársz egy gyakornoki programra, ahol szélturbinák karbantartását tanulod, miután a gyár, ahol belső égésű motorokkal dolgoztál, egyszerűen beszüntette a termelést. De a kormány mindent megtesz azért, hogy tudásod a zöld iparágakban kamatoztathasd.

Hirdetés

Nagyon furcsa, mi? Pedig ha az EU minden ambiciózus terve megvalósul, akkor akár már 2035 -ben ilyenek lehetnek a hétköznapjaink. A terv, amelyhez akár egy billió eurónyi beruházás is szükséges lehet, az európai gazdaság legradikálisabb változását jelenti az euró bevezetése óta, és a kontinenst a század közepére a nettó nulla kibocsátás eléréséhez vezető útra tereli. Évekig tartó, heves viták és tárgyalások várhatók, elégedetlen politikusok és még elégedetlenebb vállalatvezetők fogják kinyilvánítani véleményüket, sőt máris visszavágnak a legelőremutatóbb javaslatok némelyikénél.

Alapvetően ezzel semmi baj nincs, a vita mindig elősegíti, hogy egy adott problémáról több oldalról is rávilágítsunk, jól működő demokratikus keretek között ennek épp így kell zajlania. De azt tudomásul kell vennünk, hogy a legelhivatottabb politikusok keresztül viszik a terveiket. Ha azonban sikerrel járnak, az európaiakat arra „kényszerítik” majd, hogy életvitelük, munkájuk és utazásuk szinte minden aspektusát átalakítsák. Ezt sokan „globalista támadásnak” fogják megélni, sok lesz az elégedetlen hang.

(Fotó: @samforson)

Napelemek és energiatárolás

Eljön majd a nap, amikor a közösségi napelemek megtermelt energiája után a szomszédsággal együtt már nem csak áramot, de különböző jutalmakat kaphatunk, mondjuk néhány eurós élelmiszer-utalványt vagy pénzt. Sőt, az elektromos autód pótolja majd a hiányt, akkumulátorként használja, hogy tárolja az áramot és eladja a hálózatnak, amikor a szél- és naperőművek nem termelnek eleget. Az ezért járó pénz pedig egyenesen a számládra érkezik, amit arra költesz, amire akarsz.

Befektetés a jövőbe

Az Európai Bizottság egy új Társadalmi Klíma Alap létrehozását javasolja az uniós költségvetésből, amely nem csak a tagállamoki nagy projektjeinek, de a tagállamok lakosainak egyéni zöld beruházásait is támogatná. A 2025 -től 2032 -ig terjedő időszakban egy közel 72,2 milliárd euró összeget jelentene. Ezen kívül a tagállamoknak kibocsátás-kereskedelmi bevételeik egészét éghajlat-politikai és energetikai vonatkozású projektekre kell fordítaniuk, valamint a rászoruló háztartások támogatására.

A verseny Kínával

A szigorú éghajlatvédelmi törvényekkel nem rendelkező országokból származó alumíniumtermékek behozatalára a közeljövőben az EU szigorú vámokat vethet ki ami kiváló ürügy a kínai piac visszaszorítására, ami azt jelenti, hogy már nem a Kínából behozott e-rollerekkel, robogókkal és kínai autókkal fogjuk róni az utakat (amik jelenleg feltörekvőben vannak), hanem inkább a már jól ismert német autógyárak márkáit fogjuk választani az EU -ban. Eszerint mi Magyarországon megint rossz úton indultunk el a kínai tulajdonú gyárakkal (?)

Fenntartható és változó étkezési szokások

Nem is olyan sokára talán még a pizza is biobúzából készül, köszönhetően annak az uniós célkitűzésnek, hogy a mezőgazdasági területek negyedét peszticidek nélkül kellene megművelni. Még a vegán sajt is óriási fejlődésen megy át, már nem csak azok veszik meg drágábban, akik többet keresnek, hanem sokkal hétköznapibb lesz. A kormányok pedig valószínűleg tovább adóztatják a hús és tejtermékeket.

(Fotó: @fotios-photos)

Utazás

Miután az EU -s országok megemelik a légitársaságokra kivetett szén-dioxid-adót, ez túl drága lesz, ezért a vonat veszi majd át a repülőgépek szerepét, sokkal többen fognak majd így utazni, ezért az európai vasúthálózat fejlesztése és bővítése kulcsfontosságú kérdés. 2050 -re a vonatoknak is zöldülniük kéne, erre egyelőre halvány remény van, de ki tudja, mikor jöhet az igazi áttörés. Az éghajlati változásoknak köszönhetően a turista paradicsomnak számító Szantorini elviselhetetlenül meleg lesz, viszont Rotterdam, mely Európa egyik legszennyezettebb városa, a helyi kormány és az EU új hajózási szabályozásának köszönhetően, a város a turisták melegágya lesz. A legjobb kikapcsolódás lesz a kikötői kávézókban üldögélni vagy az óvárosban sétálgatni.

Európa még az USA -t is lekörözi a klímavédelemben

Miután Európát elárasztják a nagyon hatékony és a sokkal környezetkímélőbb hőszivattyúk, addig Amerikában éppen csak ráébrednek, hogy mennyivel jobb volna azt használni. Az alapvető probléma kezdetben a szakemberhiány, mert nem lesz aki javítsa ezeket, míg egy gázkazános technológiára azonnal lehet találni egy szakit.

Másban is elszakadunk majd az amerikaiaktól. A technológiai eszközök gyors elavulása hamarosan a múlté. Az EU egy sor olyan technológiai eszközökkel kapcsolatos szabályozást készül bevezetni, miszerint rákényszerítik a gyártókat arra, hogy beszüntessék azokat a gyakorlatokat, amelyek elavulttá teszik a készülékeiket, hogy sokkal könnyebb legyen megjavítani azokat. Vagy mehetnek amerre látnak, de az Európai Unió területén nem fogalmazhatják termékeiket. Nyilván mindegyikük fejet hajt, hisz az európai piac igen jelentős, nem csak a méreteit, de vásárlóerő tekintetében is.

Szerinted a fentiek közül melyik valósulhat meg legelőször? Na és vajon összességében rövid és hosszú távon jól járunk vele? Várjuk a véleményed! 🙂

Hirdetés

Kapcsolódó:

A világ 10 legnagyobb napelemparkja

Kínától Dubajig, a világ 10 legnagyobb naperőművét vizsgálta meg az Energydigital, értékelve és rangsorolva a kapacitást és a beruházások méretét.

(Forrás: Bloomberg)

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Étkezés
  • Európa
  • Fenntartható jövő
  • Fenntarthatóság
  • Kína
  • Klímaváltozás
  • Klímavédelem
  • Napelem
  • Napelemfarm
  • Napelempark
  • Világunk
  • Zöld jövő
Előző cikk
  • Autó-Motor

Autóvásárlás befektetési céllal – 10 modell, melynek biztosan nőni fog az értéke

  • 2023-12-01
Lássuk!
Következő cikk
  • NBA
  • Sport

A Lakers megerősítette továbbjutása esélyét

  • 2023-12-06
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

BESZÉLNI KELL az elfojtott érzelmekről!

Lássuk!

NEM FOGOD ELHINNI milyen melója van ennek a fickónak

Lássuk!

Teljesen személyre szabható ez a retró kinézetű FUTURISZTIKUS BICIKLI

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!