SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Életmód

Jeff Bezos szemléletmódja talán még neked is hasznos lehet a mindennapokban

  • 2021-03-15

Minden cégvezető és vállalkozó örömmel és lelkesen olvassa a volt Amazon-vezér, Bill Gates vagy éppen Elon Musk különös szemléletmódját, ami talán az alapja annak, hogy sikeresek és cégeiket igazán naggyá tették. Ezúttal Jeff Bezostól osztunk meg 3 vezérelvet, amik az alapjait képezték a céges meetingeknek, és úgy különösebben az életének. Bár már nem ő az Amazon vezetője, egész biztosak vagyunk benne, hogy még sokáig emlegetni fogjuk.

Hirdetés

A sztori fontos: Aki üzleti iskolát, vagy bármilyen felsőfokú tanulmányt végzett, megtanulta, hogy a rövid, lényegretörő, kevés ám tartalmas válaszok és kérdések az igazán eredményesek, ez pedig jellemzi mostanában a komolyabb meetingeket, üzleti tárgyalásokat is. Ez azt jelenti, hogy a rövid prezentációk sikere megkérdőjelezhető, és ha Bezos elveit nézzük, akkor érthetetlen. Ezt az Amazon-vezére nem csak, hogy nem javasolta, de egyenesen BETILTOTTA!

Agyunk a történeteket jobban befogadja

Az egész az emberiség történetének kezdetéhez vezetheő vissza. Az első legnagyobb felfedezése a fajunknak a tűz, és annak csiholásam megteremtése és fenntartása volt. Miután rájöttünk, hogy a hús sütve sokkal finomabb, könnyebben fogyasztható és ízletesebb, elégedetten a tűz körül bizonyára izgalmas történetek hangzottak el, ezek a mai szabályok és előírások, útmutatások és inspirációk ősei. Az utóbbi években a neurológiai kutatások igencsak felgyorsultak, ahogy minden, ezek is sokat fejlődtek, és rájöttek arra, amit az emberek már évszázadok óta tapasztalnak a népmesék és régmúlt idők történetei által, hogy a narratív sztorikra az agyunk sokkal fogékonyabb. Bezos a sztorikat helyezte előtérbe, pontokba foglalt rövid tőmondatok helyett.

A sztorik győznek meg

Arisztotelész volt az első, aki sikeresen megfogalmazta, hogy mi kell ahhoz, hogy egy igazán meggyőző történet elfogadható és könnyen megjegyezhető legyen. A meggyőzés ereje az ethos, logosz, pathos elvén alapul. A logosz a logikát, a pathos pedig az érzelmeket jelenti, ugyanis az érzelmeken keresztül lehet legjobban megfogni az embereket, ez pedig napjaink médiafogyasztására is tökéletesen illik. Jeff Bezos gyakran követte a vásárlói véleményeket, történeteket, és azokat rendszeresen továbbította is a vezetőségnek, mert szerinte ezek sokkal többet jelentenek mint a számok és statisztikák. Az igazi erő a jó sztorikban rejlik.

A könnyen és gyorsan fogyasztható tartalom nem biztos, hogy jó tartalom

Jeff Bezos, Elon Musk, Richard Branson és a Google CEO-ja, Sundar Pichai sem használ felsorolásokat. A bullet pontok nem inspirálnak. A sztorik azonban igen. Ha mégis bullet pontokat, vagyis felsorolásokat használunk, azokat érdemes képekkel alkalmazni, mert mint fentebb már említettük, nem a pontról-pontra elv a megjegyezhető, hanem a jó sztori. Ha jobban belegondolsz, a te életedben is van olyan történet, amit sokkal könnyebben megfogalmazol, mint olyan felsorolás, amit pontról-pontra tudsz. Az üzleti élet legsikeresebb trükkjeit a való életből érdemes elővenni.

Ha csak nem home office -ban vagy…

Meg kell tanulnod otthonról dolgozni, nincs mese!

A zajongó gyerekek, csábító Netflix és állandó értesítések kereszttüzében kell megtanulnunk itthonról dolgozni. Már aki megteheti persze. Elsősorban nekik és a cégvezetőknek szól a cikkünk.

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Meeting
  • Megbeszélés
  • Sztori
  • Történet
  • Üzlet
  • Üzletember
Előző cikk
  • Jövő
  • Öko
  • Tech/Tudomány

Vissza kell foglalnunk a városi tereket?

  • 2021-03-15
Lássuk!
Következő cikk
  • Dizájn
  • Luxus villa
  • Magasélet

Tom Cruise megőrült?

  • 2021-03-16
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

BESZÉLNI KELL az elfojtott érzelmekről!

Lássuk!

NEM FOGOD ELHINNI milyen melója van ennek a fickónak

Lássuk!

Teljesen személyre szabható ez a retró kinézetű FUTURISZTIKUS BICIKLI

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!