Decemberben 4 kínai, tisztán elektromos autó töréstesztjét végezte az Euro NCAP, mind ötcsillagos eredménnyel zárt.
Maxus eTerron 9
Az elektromos pickup 91%-ot kapott a felnőttutas-védelem kategóriában, 85%-ot a gyermekutas-védelemben, 84%-ra teljesített a gyalogosok és biciklisek védelmében, és 83%-ra zárta a biztonsági asszisztensrendszereinek tesztjét. Annak ellenére pedig még jobb ez az eredmény, hogy egyébként a pickupok a nagy súlyuk és méretük miatt korábban rendre rosszabb eredményeket értek el. Az eTerron 9 az idei hannoveri autókiállításon mutatkozott be, mint a kontinens legelső összkerékhajtású, teljesen elektromos platós kisteherautója.
Elég tekintélyt parancsoló Európa ELSŐ ELEKTROMOS ÖSSZKEREKES pickupja
A kínai SAIC csoporthoz tartozó MAXUS nem olyan rég mutatta be eTerron 9 modelljét, mely az első összkerekes, tisztán elektromos platós kisteherautó Európában. Ezzel a Ford Ranger vagy a Toyota Hilux hagyományos üzemű vetélytársaival veszi fel a kesztyűt, és nem csak elviekben.
Deepal S07
A Deepal S07 egy közepes méretű crossover, mely a felnőtt utasok megóvásában kiemelkedő, 95%-os eredményt ért el, de a gyerekeket is 87% -os eredménnyel óvja meg. A kiszolgáltatott gyalogosok védelme és a biztonsági funkciók esetében már kissé gyengébb teljesítményt mutatott fel, 74 és 77 százalékot. Európában az idei év végén indul az értékesítése.

Volvo EX30
A Volvo nem okozott csalódást, és bár nem kínai autómárka terméke, a Volvo EX30 a kínai anyavállalat, a Geely padlólemezét és elektromos technológiáját hordozza. Ez a crossover Európa legnépszerűbb villanyautói közé tartozik, 88%-ot kapott felnőttutas-védelemre, 85%-ot gyerekutas-védelemre, 80%-ot a gyalogosok és biciklisek védelmére, és 79%-ot a biztonsági funkciókra.

Leapmotor C10
Az Euro NCAP decemberi töréstesztjén 89%, 85%, 77%, és 76%-os eredményeivel szintén öt csillagot érdemelt ki a Leapmotor C10, mely egy szép dizájnnal felépített szabadidő-autó 420 km WLTP hatótávolsággal, 14 millió forint körüli árcédulával.
De nem csak a kínai villanyautókat tesztelték, hanem egyéb európai autókat is összetörtek a tudomány nevében. A Renault 5, és sportosabb verziója, az Alpine A290 80%-ra vizsgáztak a felnőtt- és a gyerekutasok védelmében egyaránt, míg a másik két kategóriában 76 és 68 százalékra értékelték őket a szakértők, ezzel összesítve csak 4 csillagot értek el.
Az új, elektromos hajtású Porsche Macan hozta a Porsche színvonalat, 90%-ra vizsgázott a felnőtt és gyerek utasok biztonságában, 83%-ot ért el a kiszolgáltatott úthasználók védelmében, és 78%-ot nyújtottak a biztonsági rendszerek, amivel a prémium SUV 5 csillagot érdemelt ki.
A Cupra Tavascan (89%, 86%, 80%, 79%), a Ford Capri (89%, 86%, 80%, 72%), és a Ford Explorer is (89%, 86%, 80%, 72%) öt csillaggal végzett a teszteken, illetve az Audi Q6 e-tront is meg kell említeni, mely a legjobb eredményt, 92%-ot ért el a gyermekutasok védelmében.
Kapcsolódó:
Ha mentél már 200 km/h -val, EZT A VIDEÓT LÁTNOD KELL!
Amikor 200 km/órával száguldozol, jusson eszedbe, hogy egy frontális karambol esetén még a legmodernebb autókban is közelít a 0 -hoz a túlélési esélyed. Hát még egy Opel Astra F -ben, ami gyakorlatilag harmonikaként gyűrődik, eltüntetve az utastér teljes egészét.
(Forrás: villanyautosok.hu)