SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Jacht
  • Magasélet

Ez a magyar fickó milliós luxusjachtokat tervez

  • 2020-08-30

Eközben nem vágyik saját hajóra és egy teljesen hétköznapi autóval jár, abban pedig pont azt szereti, hogy minden gyári.

Obendorfer Dávid az egyik legnagyobb hazai autódizájner, emellet pedig luxusjachtokat tervez, amik a világ minden táján megtalálhatóak. Legnépszerűbb munkája egy újratervezett Volkswagen T1, ami bár nehezen vetkőzi le a hippibusz formáját, Dávid kezei alatt már nem is emlékszünk rá. Beltérben a modern technika, külső dizájnban azonban maradt a klasszikus formáknál, szellőzőnyílásai az eredeti kocsinak állítanak emléket, ahogy a krómozott kilincsek és az ülések is.

Véleménye szerint csak olyan autókkal érdemes foglalkozni, melyhez kapcsolódik valamiféle érzelmi kötődés, az pedig a keleti autók az esetében nála nincs meg, úgyhogy például egy tuningolt Trabant teljesen kizárt. A Trabant népszerűsége nem a márkának és a tökéletes mérnöki munkának köszönhető, csupán annak, hogy nem volt más. Dávid pontosan tudja mit akar, és már a 90′ -es években is tudta, de akkor még semmi hasonló képzés nem volt itthon, a MOME ipari formatervező szakán azonban jó lehetőség adódott. Diplomamunkájával robbantott nagyot: kompakt FIAT modellcsaládon keresztül vizsgálta azt, hogy hogyan lehet felhasználni a retro designelemeket úgy, hogy azokkal az egész jármű karaktere átalakuljon.

A diplomamunkáját megmutatta Roberto Giolitonak, az olasz gyár akkori formatervezőjének, aki ezt látva lehetőséget biztosított a fiatal tervezőnek, és bár jó helye volt, hamar távozott erről a munkahelyéről, ugyanis nem akart nagy gyáraknak tervezni. A hajótervezés csak véletlen jött, az Officina Italiana Design kereste meg, hogy üresedés van a cégnél, kéne egy ember, aki megtervezné a jövőben a legdrágább luxushajóik dizájnját, mindezt úgy, hogy a Riva, amit ez a gyártó dobott piacra a hajók Bentley -je. Formatervezésénél óvatosnak kell lenni, a megrendelőknek szánt változtatásokat előbb a cég vezetése közösen hagyja jóvá, ugyanis éppen a hagyományokból, az olasz formatervezés tiszteletéből fakad a sikere.

A tervektől a kész hajóig akár 2 évig is eltelhet, a legnagyobb sztárok eurómilliókat adnak ki, úgyhogy Eltohn John, Naomi Campell és a Dolce & Gabbana vezér, Domenico Dolcé -hez hasonló iszonyú gazdagok tudják csak megfizetni, nem beszélve a fenntartásáról és az engedélyekről. Magyarországra nem került ilyen hajó, ugyanis a tó sajátos szabályozása miatt a benzines és dízelmotoros hajó tiltott. Ráadásul ugye nagyon drága, bár Dávid szerint az Adrián van egy vélhetően magyar tulajdonú, általa tervezett luxusjacht.

A tervezőiroda kicsit, összesen nyolcan dolgoznak benne, a vezető tervező pedig oldalnézetben skicceli fel papírra az első ötleteit, amit aztán Dávid és kollégái tovább visznek, a végére kész 3D tervekkel, felosztással, kabin elhelyezéssel állnak elő. A hajótervezés szépségei ellenére azonban Dávid kedvencei továbbra is az autók.

Kapcsolódó:

Magyar zsenik tervezték meg a világ első electrojetjét

A legprofibb hajótervező dizájnerek, hajóépítő-mérnökök és profi menedzsment áll az electrojet projekt mögött, ami a világon egyedülálló, és egy jelentősen nagy piacra törnek be vele, tehát van benne potenciál bőven. A Narke fejlesztői szándékosan titkolták forradalmi terveiket, a Forbes volt az első, akinek nyilatkoztak.

(Forrás: Forbes)

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Autódizájn
  • Dizájn
  • Tervező
Előző cikk
  • Instantcikk

Mi az a derecho? Hát ez!

  • 2020-08-28
Lássuk!
Következő cikk
  • Egészség
  • Életmód
  • Gasztro

Megmutatjuk, miben rejlik Cristiano Ronaldo sikere

  • 2020-09-02
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

EZT BONTSD MEG, ne az ökoszisztémát!

Lássuk!

Nem full extrát, hanem MEGFIZETHETŐSÉGET ÉS EGYSZERŰSÉGET kínál a Slate új eleketromos pick-up -ja

Lássuk!

Ezeket a filmeket ajánljuk hétvégére a Netflixről

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!