A kínai SAIC csoporthoz tartozó MAXUS nem olyan rég mutatta be eTerron 9 modelljét, mely az első összkerekes, tisztán elektromos platós kisteherautó Európában. Ezzel a Ford Ranger vagy a Toyota Hilux hagyományos üzemű vetélytársaival veszi fel a kesztyűt, és nem csak elviekben.
A 430 km hatótávú platós járgányt 102 kWh kapacitású Tetris elnevezésű LFP akkumulátor látja el energiával, amit 9 cellás védőkeret óv a mechanikai sérülésektől és 9 csatornás hőmenedzsment rendszer véd az időjárás viszontagságaitól. A technikai részletekbe csak felületesen mennénk bele, de a két állandó mágneses szinkronmotor 325 kW csúcsteljesítményre képes, a 100 kilométeres tempó eléréséhez mindössze 5,8 másodperc szükséges. A jármű teherbírása 620 kg, a vontatási kapacitás pedig 3,5 tonna.


A Maxus emellett a hagyományos meghajtású vetélytársaitól eltérően, köszönhetően az elektromos meghajtás sokkal kevesebb helyigényének, 236 literes első csomagtartóval is rendelkezik a hátsó, nyitott platón kívül. Az utastér mögötti hátfal lenyitható, így a plató összes hosszúsága akár a 2400 mm hosszúságot is elérheti, a rakodást pedig az Easy Load mód segíti, amely 60 mm-rel csökkenti az autó magasságát.
Ami pedig még fontos és elektromos autónál leginkább érdekes lehet: a töltési idő 20-ról 80 százalékra körülbelül 40 perc. A vezetési élmény pedig tökéletesen kimaxolható, hiszen 6 előre beállított vezetési mód közül lehet választani, köztük a homokban vagy sárban közlekedést támogató üzemmód, közúton pedig az alapfelszereltség részeként érkező sávelhagyásra figyelmeztető rendszer segíti a járművezetőt.


A beltér is totális kényelmet biztosít, a bőr bevonatú vezetőülés szellőzést és masszázs funkciót is kapott, és az anyósüléssel együtt teljesen síkba dönthetőek, így egy hosszabb kempingezést is ki lehet bírni benne. A Maxus eTerron 9 már októbertől megrendelhető, de az első autókat majd csak 2025 elejére szállítják ki. Bár az autó áráról még nincs nyilvános információ, a szakértők az Egyesült Királyságban már kapható Maxus T90EV pickup nettó 49.950 fontos (kb. 23,5 millió Ft) induló ára fölé tippelik, szóval eléggé zsebbe kell nyúlni, aki egy ilyet szeretne.
Ennél már a Volvo elektromos kukásautója szebb:
A Volvo bemutatta TELJESEN ELEKTROMOS teherautóját, kifejezetten városi felhasználásra
A Volvo FM Low Entry a gyártó tehergépjármű-kínálatának legújabb darabja, ami nem csak futurisztikus (és egyébként tök menő) dizájnt kapott, de működésében is abszolút XXI. századi megoldás.
(Forrás: villanyautosok.hu // Fotók és borító: maxusmotors.be)