Hiába átlagon felüli a teljesítménye, a show -t mások viszik el. Ő csak egy szürke pont a száguldó cirkuszban, pedig ha nem lenne, akkor nagyon súlyos halálesetekkel is járna egy-egy futam.
A Safety Car pilótájának lenni nagyon hálátlannak tűnő feladat, de mégis baromi fontos munka. Ő az aki először húz versenyoverált, beül az AMG mercibe és körbenéz a pályán. Ismer minden kritikus pontot, minden kanyart, az összes rázókövet és kamerát, illetve GPS jeladót. Míg több száz ember a háttérben dolgozik, a versenyzők pedig még javáb an turistáskodnak és celebkednek a versenyhelyszínen, addig Bernd Mayländer, a Safety Car egyetlen sofőrje javában melózik. 21 versenyző élete múlik rajta.
A Mercedes-Benz által biztosított SLS AMG GT S 503 lóerős és rengeteg extrával van felszerelve: a sofőr és kísérője biztonságáról versenyülések és 6 pontos biztonsági övek gondoskodnak, teljes körű hang- és videó kapcsolat köti össze az irányítóközponttal. A tetején elhelyezett két kamera folyamatos élőképet biztosít a szervezőknek, a fedélzeti számítógép monitorain pedig a sofőr kap átfogó képet a pályán történtekről.

A verseny napján folyamatos készenlétben várja, hogy mi történik. Súlyos balesetek, törmelékek a pályán, vagy különleges időjárási körülmények (esőzés) esetén a szakemberekkel és versenyigazgatóval egyeztetve döntik el, hogy mehet-e a verseny a megszokott mederben, vagy lassításra van szükség. Ilyenkor a pályára hajt az élen versenyző pilóta előtt, és a többieknek nincs más hátra, mint türelmesen követni a Safety Car -t. A nézők ilyenkor kényelmesen hátradőlnek, mert a TV -ben csak azt látni, hogy a verseny drasztikusan lassult, pedig Bernd Mayländer az autó és saját maga tűréshatárán megy, egyes részeken 280km/h sebességgel.
Erre a sebességre azért van szükség, mert az F1 -es autók nem erre a sebességre lettek kitalálva, és a hűtés felmondaná a szolgálatot, illetve a gumik hőmérséklete is nagyban változhat, azon pedig egy versenyző egész bajnoksága áll vagy bukik, legrosszabb esetben.

A határok 99%-án kell autóznom. Ezt nem léphetem túl, az 1% szükséges ahhoz, hogy biztonságban legyünk. A versenyzők tudják, hogy igazán keményen kell mennem egy jelentősen lassabb autóval, de ha a nyakamon vannak, tudom, hogy még egy kicsi belefér. Együtt kell játszanunk. Hiányzik számomra a versengés a versenyből, de szeretem vezetni a biztonsági autót. Ez egy fontos munka és szerencsésnek érzem magam, hogy ezt csinálhatom.
nyilatkozta Bernd a BBC -nek