Lando Norris nyerte a 40. Magyar Nagydíjat, mögötte csapattársa, Oscar Piastri ért célba akivel vérre menő küzdelmet vívtak a győzelemért. A harmadik helyen George Russell végzett, a pole pozícióból rajtoló Charles Leclerc azonban lecsúszott a dobogóról.
A 40. Magyar Nagydíj a szokásosnál hűvösebb volt, 21˚C-os levegő és 32˚C-os aszfalthőmérséklet várta a versenyzőket, meg a Dunántúl vonalából érkező jelentősnek mondható csapadék. A pole pozícióból Charles Leclerc vághatott neki a hungaroringnek, mellette Oscar Piastri várta a piros lámpák kialvását. A második sorban Lando Norris és George Russell. A címvédő csak a 8. helyről indulhatott.
Leclerc remekül kapta el a rajtot, megőrizte vezető pozícióját a két McLarennel szemben. Piastri és Norris azonban már a verseny kezdetekor komoly rivalizálást mutatott, utóbbi viszont kicsit visszavett, aminek eredményeképp Russell és Fernando Alonso is elment mellette. A 3. körben Alonsot a célegyenesben előzve jött vissza a 4. helyre.
Leclerc mindent megtett, hogy előnyt építsen fel az üldözőivel szemben, ami többé-kevésbé ment is, a 15. körben 3 másodperces előnnyel vezetett Piastri előtt, míg Russell további 3,5 másodperces hátrányban volt az ausztrál mögött. Verstappen volt az első kiálló a bokszba a 17. körben ment ki kemény keverékű gumikért, és a 16. helyre ért vissza. A 18. kör végén Piastri, 1 körrel később pedig Leclerc is érkezett Russellel együtt. Norrist a pályán tartották és hamar világossá vált, hogy 1 kiállásos taktikával képzelik el a futamgyőzelmet.
Norris a 31. körben érkezett meg a bokszba kemény keverékű abroncsokért, a 4. helyre ért vissza. A 40. körben Piastrit a bokszba hívták, erre reagálva az éppen élen autózó Leclercet is kihívta a Ferrari. A McLaren aztán úgy döntött, mégis a pályán hagyja Piastrit, így zavartalanul nyomhatta a gázt. Leclerc a két McLaren után ért vissza a bokszból. Piastri végül a 41. körben megérkezett a bokszba a második kerékcseréjére, de csak Leclerc mögé ért vissza a 3. helyre.
Leclercnél azonban valamiért nem nagyon működtek a kemény keverékű gumik, folyamatosan veszített előnyéből Piastri előtt, aki az 51. körben a Hungaroring célegyenesében simán megelőzte a monacóit. Amint megelőzte a Ferrarit, veszedelmes tempóban kezdett el felzárkózni csapattársára, az 53. körben már csak 6,4 másodperc volt a hátránya. Leclerc az 59. körben még egy helyet veszített, Russell utolérte és el is ment mellette.
A verseny utolsó köreiben Piastri és Norris között komoly verseny bontakozott ki a dobogó legfelső fokáért, de a jóval kopottabb gumikon autózó Norris meg tudja tartani a helyét, így végül ő nyerte meg a Magyar Nagydíjat.
Az első három helyen tehát a két McLaren, majd Russell és Leclerc ért célba. Pontszerző helye fejezte be a futamot még Alonso, Bortoleto, Stroll, Lawson, Verstappen és Antonelli.
(Forrás: f1vilag.hu)