A pole pozícióból rajtoló Lando Norris nyerte az Osztrák Nagydíjat, második helyen csapattársa, Oscar Piastri ért célba, a dobogó legalsó fokára pedig Charles Leclerc állhatott fel. Max Verstappen már az első körben kiesett.
A meteorológiai előrejelzéseknek megfelelően ragyogó napsütés várta a versenyzőket a Red Bull ringen, a levegő hőmérséklete 30˚C, az aszfalté 50˚C körül volt. A pole pozícióból Norris rajtolhatott, aki a szombati időmérőn fél másodperces előnnyel szerezte meg az elsőséget, Leclerc és Piastri előtt. A hazai pályán versenyző Red Bullok gyászos eredményt futottak az időmérőn, a szebb napokat is látott Max Verstappen mindössze a 7. helyről, míg csapattársa, Yuki Tsunoda a 18. helyen várhatta, hogy kialudjanak a piros lámpák.
Már a rajt pillanatában megadta magát Carlos Sainz autója, aki egyszerűen beragadt, ezért meg kellett ismételniük az egész procedúrát. A bokszutcába hajtva aztán a Williams hátsó fékjei lángra is kaptak, így nyilvánvalóan nem tudott rajthoz állni mégegyszer. Az első 10 helyen mindenki a közepes keverékű gumikkal vágott neki ennek a futamnak, kivéve Pierre Gasly, aki használt gumikkal állt a rajtrácsra.
A rajtot a két McLaren parádésan kapta el, nagy csatát vívtak, miközben mögöttük a két Ferrari tülekedett volna előre az Russell kíséretében. A 3 -as kanyarban aztán csapattársa, Kimi Antonelli benézte a féktávot és telibe kapta oldalról Verstappen Red Bullját, így mindketten búcsút mondhattak ennek a futamnak. Az incidens miatt a pályára küldték a biztonsági autót is.
A Safety Car a 4. körben le is jött a pályáról, így folytatódhatott ez az őrült futam. A két McLaren ott folytatta ahol abbahagyta, egymással versenyeztek óriásit, miközben a két Ferrari mögöttük próbálta tartani ezt a veszedelmes tempót. Ezek után sem maradtunk izgalmak nélkül, a 10. körben Piastri és Norris egymást előzgették oda-vissza, egyik kanyarról a másikra.
Norris a 20. körben ment ki az első kerékcseréjére, kemény keverékű abroncsokat kapott. Csapattársa 4 körrel később, majd a 26. körben a két Ferrari is, ekkor a McLarenek újra az élre álltak. Norris előnye ekkor 6,5 másodperc volt Piastrival szemben.
A 30. körben Yuki Tsunoda próbálta megelőzni az Alpine „tartalékos” pilótáját, Franco Colapinto -t, de összeértek ezért Colapinto megpördült, a japán versenyző autója pedig meg is sérült. Ő ezért 10 másodperces büntetést kapott.
Leclerc a 49. kör végén a bokszba hajtott még egy garnitúra friss gumiért, majd egy körrel Hamiltont is kihívták közepes keverékű abroncsokért. A két McLaren csak az 52. és 53. kör végén kapták meg úgyszintén a közepes keverékű gumikat. Piastrinak kicsit izgalmasabbra sikerült a bokszkiállás, mert utolérta az éppen egymással hadakozó Tsunoda és Colapinto -t, akik már 20 körrel azelőtt is egymást próbálták legyőzni. Az argentin pilóta aztán annyira a Red Bull pilótájára fókuszált, hogy lekísérte a pályáról a McLaren versenyzőjét. Emiatt Colapinto 5 másodperces büntetést kapott később.
Piastri bár szépen lecsökkentette az előnyét, a friss gumikon sem tudta utolérni csapattársát, így elsőként Norrisnak lobogott a kockáz zászló. A dobogó legalsó fokára a Ferrari színeiben versenyző Charles Leclerc állhatott fel. A 4. helyen Lewis Hamilton, majd Russell, Lawson, Fernando Alonso a két Sauber és a Haas versenyzője, Esteban Ocon.
Ez a győzelem jól jött Norrisnak, 15 pontra csökkentette hátrányát a csapattársával szemben. Az idei világbajnokság jövő hétvégén a Brit Nagydíjjal folytatódik.
(Forrás: f1vilag.hu)