Korábban írt már arról a Roadster, hogy Amalfi -n vezettek be szigorú szabályokat, mert a hely már nem bírt a turistaáradattal. Az egyik ilyen a közlekedésre vonatkozó korlátozás, hogy alternatív rendszámos rendszert vetettek be a Vietri sul Mare és Positano közötti szakaszon, ami nem csak beláthatatlan kanyarokkal van teli, de a legtöbb esetben 1 sávosra szűkül, ez pedig komoly közlekedési fennakadásokat okozott. Szóval itt úgy oldották meg a korlátozást, hogy páratlan napokon kizárólag a páratlan számra végződő rendszámmal rendelkező járművek használhatják az utat, páros napokon pedig a páros számúak.
De a tengerpartokon sincs ez másképp, és az olasz döntéshozóknak szabályokat kellett bevezetni a partok turistaözön általi rombolása miatt. Most Szardíniáról érkeztek olyan hírek, hogy már nem csak a híres rózsaszín homokos parton kell megregulázni az ide utazókat, hanem számos más parton is szükség van erre. A 90′ -es évek közepe óta amúgy a rózsaszín partra konkrétan nem lehet rálépni, mert tonnaszámra vitték haza innen a homokot. Most ugyanezen a szigeten, a Spiaggia del Cavaliere parton is ugyanezt a szabályt vezették be.

A Maddalena szigetcsoporton kicsivel jobb a helyzet, Cala Coticcio és a Cala Brigantina látogatóinak napi limitjét határozták meg, naponta maximum hatvan embert engednek be. De nem csak itt, a Cala Sisine -re például naponta maximum 1600 látogatót engednek be, a Santa Maria Navarrese -re 1300 főt, Cala Mariolu városa pedig maximum 550 főt enged a városba, fejenként 1 eurós díj ellenében.
Másutt viszont fizetési kötelezettséggel próbálják kordában tartani a tömeget, az ország délkeleti részén elhelyezkedő Villasimiusban a Punta Molentis, Riu Trottu és Portu Sa Ruxi strandoknál az autóval érkezőknek 10 eurót, majd az autóban ülők után fejenként 1-1- eurót, a kerékpárosoknak és a gyalogtúrázóknak pedig 3 eurót kell fizetniük, mikor a helyszínre érkeznek. A La Pelosa strandra azonban szeptember 30-ig naponta legfeljebb 1500 ember léphet be 3,50 eurós jegy fejében, és csak törölköző nélkül, ugyanis ezek rengeteg homokot fognak fel, és a part minőségromlásához vezet. A keleti parton lévő Cala Birìalára naponta maximum 300 embert engednek be, de csupán 2 órán át lehet itt tartózkodni, ugyanígy a Cala dei Gabbianin, ahol a maximalizált létszám 350 fő.
Szerinted túlzóak a szabályok, vagy erre mind szükség van?
Olaszország szűk utcáit semmiképp nem egy luxusautóval kellene megközelíteni
A SupercarNews által a YouTube-ra feltöltött videóban egy Ferrari Roma -val szeretett volna a tulajdonosa egy szűk olasz sikátorba hajtani, ám a V8 -as luxusautó nem éppen kis méretekkel rendelkezik. Egy közel 2 méter széles, és több mint 4,5 méter hosszú járgányról van szó.
(Forrás: Roadster // Borító: caminouflet)