Persze relatív, hogy mi az olcsó, de a Forma-1 -ben 7 millió dollárt kifizetni büntetésként nem számít olyan súlyosnak.
Mint arról korábban mi is beszámoltunk, az FIA megállapította a szabálysértést a Red Bull esetében, miszerint túllépték a megengedett 145 millió dolláros éves költségplafont, 1,6 százalékkal, tehát 2,2 millió dollárral. A hétvégi mexikói nagydíj előtt nyilvánosságra hozták, hogy mivel jár a büntetés: a csapatnak hétmillió dollár büntetést kell fizetnie, valamint korlátozták, hogy mennyi szélcsatornás tesztet végezhetnek el. Lehetett volna sokkal rosszabb, pontlevonással vagy kizárással is büntethették volna a jelenlegi szabályozás szerint, de minden bizonnyal az FIA vezetősége úgy látta, hogy nem annyira súlyos az ügy, hogy ilyen drasztikus lépésekhez kell folyamodni.

A pénzbüntetéstn felül mit jelent az, hogy a szélcsatornás teszteket is korlátozták a csapat számára? Mindössze annyit, hogy a következő 12 hónapban a Red Bull 10 százalékkal kevesebb időt tölthet a csatornában, mint a többi csapat. Ez csak egy kicsit vetheti vissza a Red Bull teljesítményét a jövőben, de ez sem mondható sorsdöntő büntetésnek. A Red Bull egyébként nem csak a költségplafont lépte át, hanem egyéb, úgynevezett eljárási hibákat ejtettek, ami annyit jelent, hogy a könyvelést nem megfelelően adták le, vagy bizonyos dolgokkal elkéstek.
Az Aszon Martint is vizsgálták, és ott bár a gyanú felmerült, végül költségplafon alatt maradtak, azonban náluk is sok volt az eljárási hiba. Emiatt a csapat 450 ezer dollár büntetést kapott. A költségplafon idén 140 millió, jöőre pedig 135 millió dollár lesz, úgyhogy ha a Red Bull továbbra is a legjobb akar maradni, nagyon oda kell figyelnie a költésre. A csapat egyébként elfogadta az igazgatóság döntését, nem fellebbeztek.