Az idei INOTA fesztiválon is fellép a szlovén zenei művész, Dmitry Morozov, akinek munkássága a kortárs média- és hangművészet, a robotika és az installációk határterületein mozog.
Dmitry úgy tett szert nagy népszerűségre az elektronikus zenei szférában, hogy 2017-ben Until I Die (‘Amíg meg nem halok’) című installációjának központi eleme a saját vére volt. Másfél év leforgása alatt 4,5 liternyit gyűjtött belőle össze, ügyelve arra, hogy megőrizze eredeti elektrokémiai tulajdonságait – desztillált vízzel és olyan tartósítószerekkel higítva azt, mint a nátrium-citrát, antibiotikumok, gombaellenes szerek, glükóz és glicerin. A lecsapolt vérből aztán elektromos feszültséget, végül zenét komponált. Morozov lényegében a saját véréből csinált akkumulátorokat, azokkal pedig zaj-hangtájat.
“Egy hangmodul csatlakozik a fő akkumulátorhoz. Ez feszültségátalakítókból, pufferkondenzátorokból, egy Axoloti hangmodulból, egy kis erősítőből hangszórókkal, valamint egy kijelzőből áll, amely mutatja az átalakítás utáni feszültséget. Ez a feszültség (6,5–7 V) az egész hangrendszer működésének alapja” – mondta a művész a sajtónak, amikor megkérdezték tőle, mi a pontos technikai eljárás.
A zene művészete nem ismer határokat:
Így lesz a REPTÉRI ZAJOKBÓL AMBIENT ZENE
A becsekkolás és felszállás közti időszak olyan, akár egy szimfónia minden egyes hanghatással, ami egy reptérrel együtt jár. Valakiknek ez zavaró, valakik viszont ettől jönnek igazán hangulatba. Gondoltad volna, hogy van egy ember, aki ebből varázslatos ambient zenét készít?
(Forrás: electronicbeats.hu)