Az autók gyorsabb gyártása a jövőben meghatározó kérdés lehet, ahogyan az is, hogy mit kezdünk a kezelőszervekkel, amikor már az önvezető technológiára bízhatunk egy hosszabb autóutat is. Mindkettőre az ülésbe integrált kormány lehet a megoldás. A világszerte tizenkét kutatási és fejlesztési központot működtető Yanfeng fejlesztése a Smart Cabin névre keresztelt ülésmodul nagyon ígéretes.
A kormány mechanikus kapcsolat nélkül mozgatja a kereket, és a hasonló megoldásokkal ellentétben nem tengelyirányban, hanem egy ívpályán mozogva húzódik vissza a vezető központi könyöklője előtt kialakított üregbe. Mivel azonban ez nem egy a mai értelemben vett kormánykerék, hanem egy kezelőfelület, ezért a könyöklőbe visszahúzva sem veszíti el funkcióját.
Érthető módon a szakemberekben több kérdés is felmerült, hiszen minden eddig kifejlesztett biztonsági fejlesztést felülírna, többek közt azért, mert így, ebben a formában a kormányba integrált elülső légzsák nem opció, de a Yanfeng -nek bizonyára már vannak ötletei erre is. Alternatív megoldások már most is léteznek, például a tetőpanelből lenyíló frontális légzsáktól kezdve a biztonsági övbe integrált légzsákig.
A Smart Cabin másik hozadéka, hogy az autók gyártási ideje jelentősen csökkenhet, élettartama végén pedig a moduláris felépítés miatt könnyen és hatékonyan lehet szétszerelni és újrahasznosítani.
Ha viszont az egyszerűséget keresed egy autóban, akkor ezt a cikkünket látnod kell:
Nem full extrát, hanem MEGFIZETHETŐSÉGET ÉS EGYSZERŰSÉGET kínál a Slate új eleketromos pick-up -ja
Bitang nagy kijelzők, high-tech extrák és teljesítmény helyett egy megfizethető pick-up, ami SUV -á is alakítható igény szerint. A dizájn visszafogott, mégis ízléses.
(Forrás: Vezess.hu)