A Red Bull címvédője, Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Las Vegas-i Nagydíjat, mögötte az összesített pontverseny élén álló Lando Norris, majd a a Mercedes brit pilótája, George Russell végzett. A futam után a McLareneket kizárták, így Russell a 2., Kimi Antonelli pedig a 3. lett.
A versenyzőket Las Vegasban 17ºC körüli levegőhőmérséklet és 25ºC-os aszfalt várta. A pole pozícióból Lando Norris, mellőle Verstappen, a második sorból pedig Carlos Sainz és George Russell várta a piros lámpák kialvását. Oscar Piastri az 5. helyről, a hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton a Ferrarival az utolsó helyről indulhatott neki ennek a futamnak.
A rajtot Norris jól kapta el, az első kanyart azonban elnézte, így nem csak a mögötte haladó Verstappen, de George Russell is megelőzte őt. Csapattársa ugyancsak 2 helyet veszített, a 7. helyre csúszott vissza. A verseny hevében Liam Lawson és Piastri koccanása után törmelék került a pályára, így a virtuális biztonsági autós protokoll lépett érvénybe, Bortoleto pedig mint egy elszabadult hajóágyú száguldott végig a mezőnyön, sajnos el is találta Lance Stroll autóját, aki nem is tudta tovább folytatni a futamot.
A kerékcseréket Russell kezdte meg, 17. kör végén hívták a bokszba, Norris a 2. helyről a 22. körben ment ki új abroncsokért. Verstappen egészen a 25. körig az élen autózott a régi gumikkal, majd kiállt friss szettért, és olyan előnyt hozott össze addig, hogy az élre érkezett vissza, 1 másodperccel a 2. helyen haladó Russell elé. A 34. körben már újra 5 másodperce volt az előnye Verstappennek. A 38. körben Piastri nagyon küzdött azon, hogy megelőzze Antonellit, eközben viszont megérkezett Leclerc, aki ugyanúgy igényt tartott a 4. helyre.
Verstappen magabiztosan nyerte végül a Las Vegas-i Nagydíjat, közel 20 másodpercet ráverve a világbajnoki címért versenyző Lando Norris-ra, aki értékes pontokat is szerezhetett volna, ha nem zárják ki a versenyből a csapattársával együtt a padlólemezt védő kopóblokkokon keletkezett túlzott kopás miatt. A szabály világosan kimondja, hogy a versenyautók alján található, 10 milliméter vastag plank a futam során nem kophat 9 milliméter alá.
Ezt a szabályt 1994 -ben vezették be, akkor Michael Schumacher spái győzelme és Olivier Panis kilencedik helye esett áldozatul Estorilban. 2023 -ban Austinban Lewis Hamilton és Charles Leclerc is belebukott, majd Hamilton idén Kínában, Nico Hülkenberg pedig Bahreinben járt pórul. A mostani esetnél nagyon valószínű, hogy nem kivédhetetlen külső körülmények, hanem csupán beállítási hiba okozta ezt a veszteséget.
A futam végeredménye a kizárás után pedig a következő lett: Egyértelműen Verstappen nyerte a futamot, 2. helyen azonban George Russell végzett, és a két McLaren kizárása után Kimi Antonelli lett a 3. Pontszerző helyen még Charles Leclerc, Carlos Sainz, Isack Hadjar, Nico Hülkenberg, majd a hétszeres világbajnok Hamilton, majd a két Haas -al Ocon és Bearman.
(Forrás: f1vilag.hu // Borító: x.com/redbullracing)