Egy munkahelyi vezető számos dologgal küzd karrierje elején: Ott van az időmenedzsment (nem elég 24 óra), a döntéshozatali nehézségek, a szervezeti politikában való sikeres lavírozás (ami valójában bizalmi kérdéseken és jó kapcsolatokon alapul), a közös cél megteremtése, a csapat összetartása, valamint a minden akadályon átívelő kommunikációs nehézségek. A Forbes.com egyik szerzője, Jeff Boss járta körül a témát alaposan.
Munka-magánélet egyensúly? Felejtsd el!
A munka és a magánélet egyensúlya nem létezik, de minimum nagyban sérül, ha ambiciózus és motivált vagy Jeff Boss szerint. Nem juthatsz el a következő szintre, nem érheted el a céljaidat, és nem követheted az álmaidat, ha csak az időd 50% -át áldozod rá. Ahhoz, hogy elérd a kitűzött célokat nem lehet megúszósba tolni a mindennapokat, hanem kőkemény munka és egy olyan attitűd kell, ami ezt elősegíti. Nyilvánvaló, hogy a kihívást az jelenti, amikor a munka minden figyelmedet leköti, és ez elveszi a fókuszt az otthoni dolgokról még a munkaidő lejárta után is. Fogadd el és ne küzdj ellene, különben a mentális egészséged fogja bánni.

Helyes döntést hozzak, vagy inkább veszélytelent?
Jeff szerint vezetőnek lenni nem arról szól, hogy kedvelnek. Ha arról szólna, hogy szeretnek, akkor nem főnök lennél, hanem barát. Márpedig egy baráttal együtt dolgozni nem könnyű, az objektív döntéshozatal kárára megy. A vezetés arról szól, hogy van bátorságunk népszerűtlen döntéseket hozni, főleg akkor nagy dolog ez, ha ezek a helyes döntések. A vezető feladata az is, hogy ne csak azt kommunikálja, hogy miért döntött úgy ahogy, mindez amiatt, hogy az emberek megértsék a döntés hátterét. Az is fontos, hogy meghallgassa az emberek aggályait, hogy megalapozottabb döntést hozhasson.
Az erős vezetők nem riadnak vissza a nehéz döntésektől. Lehet, hogy néhány döntés nem tetszik, de tudnod kell, hogy a döntés elkerülése önmagában is döntés. A halogatás csak súlyosbítja a problémát. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy sanyargató szemétládának kell lenned, mert az élet mindig viszonozza…
Az érzelmek nem (mindig) olyan ijesztőek.
Az érzelmek kényelmetlen témák a gyenge vezetők számára. Ez erős kijelentés, de Jeff vezetői trénerként szerzett tapasztalatai szerint a legerősebb vezetők azért tudnak kényelmesen beszélni az érzelmekről, mert magabiztosak önmagukkal szemben. Bátorság kell ahhoz, hogy kényelmetlen témákról (ebben az esetben az érzelmekről) beszéljünk, és ha megtesszük, akkor ennek eredményeképpen nemcsak rugalmasabbá válunk, hanem olyan vezetővé is, akit az emberek a bátorságunk miatt hajlandóak követni.

Minden panasz mögött egy kérdés áll
Az meetingek többről szólnak a megoldandó kérdésekről, felmerülő problémákról, mint arról, hogy a dolgozók egyszerűen csak összejönnek, beszélgessenek és „kitaláljanak dolgokat”. Ezek az értekezletek lehetőséget nyújtanak a kapcsolatteremtésre és az összetartozás megerősítésére. Sehol máshol nincs ennyire kirívó lehetőség a közösségépítésre, a döntéshozatalra és a kiváló gondolatok meghallgatására. Az olyan kontraproduktív munkahelyi viselkedések azonban, mint a késői megjelenés vagy a meeting közbeni mellékes beszélgetések, közvetlen veszélyt jelentenek a motiváció és lendület fennmaradására.
Munkahelyi vezetői babérokra törsz vagy esetleg már ott tartasz? Melyik tanács a leghasznosabb számodra ezek közül?
Vezető vagy, vagy főnök?
Ha egyik sem, ne zárd be rögtön ezt a cikket, mert itt most kiváló tippeket kaphatsz arra, hogy csináld jól. Egyszer még szükséged lehet rá, de legrosszabb esetben is, most eloszlatjuk a kételyeidet, hogy megtudd, a te fúnököd valóban vezetőnek született-e. Tarts velünk!
(Forrás: forbes.com // Borító: @spiritvisionstudios)