Az Xpeng kínai autógyártó P7-es modellje 2020 -ban jelent meg, 2023 -ban ezt a P7i frissített változata követte azóta pedig nem nyúltak hozzá, egészen ideáig. Kapott némi ráncfelvarrást, és nagyon megnyerő hivatalos képeken mutatta meg néhány napja a gyártó. Wow!


Az újragondolt szedán 2025 harmadik negyedévében érkezik a kínai piacra, ott 300.000 jüan, átszámítva mintegy 15 millió forint lesz az ára. A jó hír, ami kínai modellek esetén nem mindig egyértelmű, hogy ezt globális piacra tervezik, így számíthatunk arra, hogy nálunk is megjelennek majd, remélhetőleg hasonlóan alacsony áron.


Bár a hajtáslánc technikai részleteiről nem sok infót osztottak meg, az már biztosnak tűnik, hogy csúcsváltozatban 348 kW-os rendszerteljesítményt kínál összkerékhajtással, és a kínai *CLTC ciklus szerint akár 702 kilométeres hatótávot biztosít a felhasználóknak.
*A CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle) egy kínai szabványú tesztciklus, amelyet elektromos és belső égésű autók fogyasztásának és hatótávjának mérésére használnak. Az elektromos autók esetében azt mutatja meg, hogy a jármű egyetlen töltéssel elméletileg hány kilométert képes megtenni a kínai szabvány szerinti laboratóriumi körülmények között.
Miért van szükség a CLTC -re?
A cél az volt, hogy a kínai forgalmi viszonyokhoz jobban illeszkedő tesztciklust hozzanak létre. Lassabb városi és elővárosi közlekedést modellez, átlagosan alacsonyabb sebességeket és gyorsításokat tartalmaz, valamint több megállást szimulál mint az európai WLTP.
Ezek szerint az Xpeng új modelljének a hatótávja:
- WLTP szerint (EU): 520 km
- EPA szerint (USA): 493 km
Egy másik a világ másik feléről:
Nem full extrát, hanem MEGFIZETHETŐSÉGET ÉS EGYSZERŰSÉGET kínál a Slate új eleketromos pick-up -ja
Bitang nagy kijelzők, high-tech extrák és teljesítmény helyett egy megfizethető pick-up, ami SUV -á is alakítható igény szerint. A dizájn visszafogott, mégis ízléses.
(Forrás: villanyautosok.hu)