Hirdetés ▼

5 jótanács egy profitól a 40 év feletti súlyzós edzésekhez

Czanik Krisztián edző vezeti be a férfiakat a súlyzós edzés biztonságáról, 40 év felett is.

Egy komoly sportember a testépítést, súlyzós edzést ha elkezdi 17 éves korában (az előtt a gerinc végleges elcsontosodása miatt nem érdemes) már 30 éves korára a pályája csúcsára érhet, ha folyamatosan csinálja. De ez nem jelenti azt, hogy ezután nem lehetne ugyanazt csinálni, csak kicsit máshogy. 40 év felett már bizony a legrutinosabb, legkeményebb sportemberek is észreveszik azt, hogy vissza kell egy kicsit venni. 25 éves kor felett pedig a rendszeres sport elhanyagolása 20-25 dkg izomveszteség évente.

De mi van azokkal, akik 40 felett kezdik?

Sokan azt gondolják nem érdemes, ha eddig nem csinálta. Pedig lehetséges, és nem is annyira földtől elrugaszkodott dolog. Azonban az edzés előtti rendes átmozgatása a testnek és végtagoknak, illetve a fokozott odafigyelés szükséges. Lényeges, hogy tartsuk be a fokozatosság elvét, ne rögtön 100 kilós vasakkal akarjunk emelgetni. A regenerációs idő nem játék, mert ha túlterheled az izmaid, ebben a korban már lassabban gyógyul, hetekig, hónapokig, rosszabb esetben örökké megkeseríti majd nem csak az edzéseket, hanem konkrétan a mindennapjaidat.

#1 Átmozgatás, fokozatosság!

A test nyilvánvalóan nem olyan rugalmas és ellenálló mint 20 éves korban, ezért a fokozatosság elvét maximálisan, fegyelmezetten, odafigyeléssel tartsuk be! Különböző izomcsoportokat különböző napokra felosztva dolgoztassuk, mehetnek a szettek és sorozatok, de csak ésszel. A testünk egészsége és épsége érdekében fontos elkerülni az állandó maximális terhelést.

A kigyúrt ötvenes fószer elárulja mit csinál, hogy ilyen remek formában van, mert szerinte az aputest nem menő ” SzevaszFaszi.hu

Jean Titus szerint az aputest gáz. Szerintünk az aputest csak egy átlagos állapot. De ha te inkább Titussal értesz egyet, akkor mindenképp olvasd tovább a cikket, mert hasznos gyakorlati tanácsokkal látja el rajongóit az ötvenes fickó, aki nagyon keményen dolgozik az edzőteremben azért, hogy megmaradjon a bombaformájában, és ne legyen botos, hajlotthátú bácsi, aki a galambok közt totyorog.

#2 Az egyszerűség lényeges!

A kezdeti időszakban az egyszerű, kevesebb terheléssel járó és gyorsabban elvégezhető izomépítő feladatok előnyt jelentenek ahhoz, hogy testedet fokozatosan szoktasd a terheléshez, és az izmaid szépen épüljenek fel, ne aránytalanul vagy meghúzva azokat.

#3 Kezdő kondisként inkább gépezz!

A kondigépek használata kezdőként, de főleg ebben a korban erősen ajánlott. Amennyiben súlyzós edzést szeretnél, mert nem akarod elhagyni (jól teszed!) hívj segítséget, aki elkapja a súlyzót a kezedből ha nagy a baj. Bármikor beüthet a baleset.

#4 A bemelegítés nem játék!

Ha az izmaid nem melegednek be kellőképp ráerőltetés előtt, nagyon komoly sérüléseid keletkezhetnek, és akkor egy életre elfelejtheted a nehéz súlyok emelését, de még a bevásárlószatyor is nagyon kellemetlen lehet a későbbiekben. Edzés után pedig izomcsoportonként 20 másodperc nyújtás, nem ajánlott, hanem KÖTELEZŐ!

#5 Felejtsd el az öregséget!

Attól, mert 40 felett kicsit jobban kell vigyáznod izmaid épségére még nem vagy öreg! Öreg akkor leszel, ha elhanyagolod a testmozgást, és a TV előtt ülve a focit bámulva éled az életed hátralevő részét. Sportolj rendszeresen, idősebb korban ez kiemelten ajánlott! Egyébként pedig a rendszeres edzés jelentősen csökkenti az ér és szívrendszeri, ízületi bántalmakat, és lassítja az öregedés folyamatát, és még a közérzeted is sokkal jobb lesz, ha minden nap kapsz egy kis motivációt ahhoz, hogy tégy valamit magadért. Mert korán meghalni senki sem akar.

(Forrás: Igényesférfi)

Ne légy irigy, oszd meg a többiekkel is!
Kapcsolódó cikkeink ▼