SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Autó-Motor
  • Jövő
  • Öko
  • Tech/Tudomány

Hova a fenébe tud még nyújtózkodni a Koenigsegg?

  • 2020-03-04

Nincsenek határok, nagyon úgy néz ki. Ez az 1700 lóerős sportszedán mutatja meg, milyen lesz a jövő sportautója.

Bár az idei genfi autószalon elmaradt sajnos, azért sajtómegjelenések történtek, bár nem mindenkinél. A Koenigsegg úgy döntött, nem fogja megállítani őket egy koronavírus, úgyhogy megmutatták a nagyközönségnek a svéd gyártó legújabb, bár szerintünk kevésbé karakteres büszkeségét. A Gemera nevet kapott verda nem okozott amúgy csalódást, viszont meglepetést is hozott. Tudjuk, hogy ebben a gyártóban nagyon-nagyon sok van, de 1700 lóerőre viszont kurvára nem számítottunk.

Egy négyüléses, plug-in hibrid hajtáslánccal felvértezett szedánról van szó, amelynek 2 literes, ikerturbós erőforrása mellé két villanymotort is betársítottak, amik így együtt összesen 1723 lóerőnyi erőt termelnek, mindemellé pedig egészen elképesztő, 3500 Nm-es nyomaték társul.

Bár az autó kapott tisztán elektromos hajtást, egy olyan Flexfuel rendszert is építettek bele, ami lehetővé teszi, hogy adott esetben etanollal, CO2-semleges metanollal, E85-ös vagy normál benzinnel is megy.

Az 1880 kilogram súlyú autó kapcsán azt állítja a Koenigsegg, hogy csak tisztán elektromos hajtással 30% -al nagyobb lenne a súlya, és bár „az elektromos autók nagyszerű találmányok, ám egyelőre nem áll rendelkezésre a megfelelő mennyiségű töltőállomás, ráadásul gyártani is nehéz belőle annyit, hogy az egész világnak jusson”.

A Koenigsegg célja az volt ezzel a furcsa „hibriddel”, hogy bebizonyítsák, nem kell elhagynunk a fosszilis energiahordozókat, ha sikerül legalább nagy részét esetenként kiváltani. Az autó furcsaságai ellenére a teljesítménnyel nem játszottak a svédeknél, a Gemera 1.9 másodperc alatt van százon, de a gyártó szerint a 0-400-0 is rekordközeli lenne, a stabilitása pedig rendkívüli.

A teljes egészében karbonból készült váz miatt nagyon merev, de emellett ugye elképesztően erős is. A kialakítását is úgy alkották meg, hogy elég tágas legyen, ennek köszönhetően óriási felnyitható ajtókat kapott, és az amúgy kétajtós gépbe az ülések előre döntése nélkül is kényelmesen beszállhatnak a hátul utazók. Arról, hogy hány példányban fog készülni és mekkora összeget kóstál, nem lehet még tudni.

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Koenigsegg
  • Sportautók
  • Sportszedán
Előző cikk
  • Autó-Motor
  • Instantcikk

Ez a valódi orosz rulett közúton!

  • 2020-03-03
Lássuk!
Következő cikk
  • Forma-1
  • Sport

Most aztán tényleg cirkusz a Forma-1!

  • 2020-03-06
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

BESZÉLNI KELL az elfojtott érzelmekről!

Lássuk!

NEM FOGOD ELHINNI milyen melója van ennek a fickónak

Lássuk!

Teljesen személyre szabható ez a retró kinézetű FUTURISZTIKUS BICIKLI

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!