Nincsenek határok, nagyon úgy néz ki. Ez az 1700 lóerős sportszedán mutatja meg, milyen lesz a jövő sportautója.
Bár az idei genfi autószalon elmaradt sajnos, azért sajtómegjelenések történtek, bár nem mindenkinél. A Koenigsegg úgy döntött, nem fogja megállítani őket egy koronavírus, úgyhogy megmutatták a nagyközönségnek a svéd gyártó legújabb, bár szerintünk kevésbé karakteres büszkeségét. A Gemera nevet kapott verda nem okozott amúgy csalódást, viszont meglepetést is hozott. Tudjuk, hogy ebben a gyártóban nagyon-nagyon sok van, de 1700 lóerőre viszont kurvára nem számítottunk.
Egy négyüléses, plug-in hibrid hajtáslánccal felvértezett szedánról van szó, amelynek 2 literes, ikerturbós erőforrása mellé két villanymotort is betársítottak, amik így együtt összesen 1723 lóerőnyi erőt termelnek, mindemellé pedig egészen elképesztő, 3500 Nm-es nyomaték társul.
Bár az autó kapott tisztán elektromos hajtást, egy olyan Flexfuel rendszert is építettek bele, ami lehetővé teszi, hogy adott esetben etanollal, CO2-semleges metanollal, E85-ös vagy normál benzinnel is megy.
Az 1880 kilogram súlyú autó kapcsán azt állítja a Koenigsegg, hogy csak tisztán elektromos hajtással 30% -al nagyobb lenne a súlya, és bár “az elektromos autók nagyszerű találmányok, ám egyelőre nem áll rendelkezésre a megfelelő mennyiségű töltőállomás, ráadásul gyártani is nehéz belőle annyit, hogy az egész világnak jusson”.
A Koenigsegg célja az volt ezzel a furcsa “hibriddel”, hogy bebizonyítsák, nem kell elhagynunk a fosszilis energiahordozókat, ha sikerül legalább nagy részét esetenként kiváltani. Az autó furcsaságai ellenére a teljesítménnyel nem játszottak a svédeknél, a Gemera 1.9 másodperc alatt van százon, de a gyártó szerint a 0-400-0 is rekordközeli lenne, a stabilitása pedig rendkívüli.
A teljes egészében karbonból készült váz miatt nagyon merev, de emellett ugye elképesztően erős is. A kialakítását is úgy alkották meg, hogy elég tágas legyen, ennek köszönhetően óriási felnyitható ajtókat kapott, és az amúgy kétajtós gépbe az ülések előre döntése nélkül is kényelmesen beszállhatnak a hátul utazók. Arról, hogy hány példányban fog készülni és mekkora összeget kóstál, nem lehet még tudni.