A brit kormány december végén jelentette be, hogy egy 4,8 millió font értékű finanszírozási csomagot különít el a költségvetésből a V2X töltési technológia támogatására. De mi az a V2X és ez miért fontos? Ebben a cikkben röviden erre is választ kapsz.
A V2X kommunikációs technológia alapvető célja, hogy növelje a közlekedés biztonságát, hatékonyságát és kényelmét. Ez a rendszer lehetővé teszi a járművek közötti-, valamint a járművek és környezetük közötti intelligens és közvetlen kommunikációt. A V2X segítségével a járművek tehát közvetlenül kommunikálhatnak egymással (V2V), az infrastruktúrával (V2I), a hálózattal (V2N) és más környezeti elemekkel, mint például a járművek utasterével, a gyalogosokkal vagy a kerékpárosokkal (V2P). – Magyarázta a villanyautosok.hu egy közelmúltban írt cikkében.
A kétirányú töltés alkalmazásával a V2X szélesebb körű elterjedésétn segítik elő. Ez arra ösztönözheti az ügyfeleket, hogy akár pénzt takarítsanak meg (később akár keressenek is) azáltal, hogy az EV-ből származó energia akár visszaáramolhat a hálózatba, a házba vagy a munkahelyit töltőállomásokra.
Érdemes megjegyezni azt is, hogy a technológia más megújuló technológiákkal, például napenergiával is párosítható, hogy egy épület energiaellátásának önfenntartó és alacsony szén-dioxid-kibocsátású módszere jöjjön létre.
A támogatásból ~1 millió fontot a Hangar19 Ltd. kapott, amely a CrowdCharge, Electric Corby, FleetDrive, GridBeyond, Jaguar Land Rover és Oxfordshire County Council társaságokból álló konzorciummal együtt egy 3 csatlakozós kétirányú töltőt fog bemutatni, amely az EV-k szélesebb körének teszi elérhetővé az energia rugalmasságát és a kétirányú töltést.
További ~1,3 millió fontot kapott továbbá a 3ti Energy Hubs a partnerekkel, a CENEX-szel, a Gridbeyonddal és a Turbo Power Systems, valamint közel 1,5 millió fontot az Otasaki Energy Solutions, amely a támogatást egy kétirányú EV-töltő kifejlesztésére fogja felhasználni, hogy a flotta EV-üzemeltetők rugalmas módon férhessenek hozzá az energiához, ami a villamosenergia-ellátás hullámzásának megfelelően komoly megtakarítást eredményezhet annak, akinek elektromos autókból álló flottát kell fenntartania.
Közel 1 millió fontot pedig az Electric Green Limited kapott, amely a Qbots Energy és a Royal Mail számára a vezeték nélküli(!) V2X technológiát fogja kifejleszteni a Royal Mail 20 kézbesítő járműből álló flottájával.
Dr. Marco Landi, a Jaguar Land Rover technológiai és innovációs, villamosítási szolgáltatásokért felelős vezetője örömét fejezte ki a projektfinanszírozás elnyerése miatt, és kijelentette, hogy a V2X technológia “kulcsfontosságú lesz a teljesen elektromos jövőnk szempontjából”. Landi azt is kijelentette, hogy az EV-ipar sikeréhez elengedhetetlen az együttműködés. “Az iparág vezető partnereivel együttműködve egy teljes EV ökoszisztémát fejlesztünk ki az akkumulátoroktól a töltésig, amely támogatja a nettó nulla károsanyag kibocsátásra való átállást” – mondta.
Kapcsolódó:
Ilyen lehet Európa 2035 -re…
A közösségi napelemektől a fenntarthatóbb étkezési szokásokon át egészen az európai klímafölényig megmutatjuk, milyen lehet az élet, ha az EU minden ambiciózus éghajlati reformja valóban megvalósul. Játsszunk el a képzelettel: július van, egy forró nyári nap, te pedig épp az elektromos autódban tartasz hazafelé, a város olyan csendes, amilyen talán még sosem volt az elmúlt 50 évben.
(Forrás: current-news.co.uk)