Hirdetés ▼

Támogatás

5 motoros úticél, ami itt van a szomszédban

Egy valódi motorosnak nincs is nagyobb kikapcsolódás, mint felülni a kétkerekűjére és a kilométereket a háta mögött hagyva elfelejteni a hétköznapok minden gondját. Valaki szereti húzni mint a versenyzők, de akadnak olyanok akik inkább csak kényelmesen krúzolnak, miközben a tájat csodálják. Vannak kemény arcok akik egy chopperre ülnek, de olyanok is akadnak akiknek soklóerős vadállat jutott a seggük alá. Mind mások, viszont egyben egyetértenek: ezeket tartják a környék legfaszább motorozó helyeinek.

Comói-tó

Az olaszországi hegyvidék mindig lenyűgöző, de azt meg kell hagyni, hogy az Y-alakú hatalmas tó, hegyekkel körülvéve páratlan látványt nyújt. Egy gyorsforgalmi út veszi körbe, kicsit a parthoz közelebbi és izgalmasabb, látványosabb mellékutakon jóval gyérebb a forgalom, úgyhogy lehet döntögetni a motort bátran (de körültekintően!) a kanyarokban. Nyolcvan látogatható villa és a felejthetetlen Como városa alkalmas arra, hogy ne egy nappal kelljen beérned.

(Fotó: Flavius Călin/Unsplash)

Júlia-Alpok

Szlovéniába csak eljutni is nagy kaland, de nem mondjuk, hogy a Júliai-Alpokig nem hosszú az út. Viszont erdős-dombos tájak váltják egymást és az aszfaltra sem lesz panasz. Aztán jöhet az 1600 méter magas Vrsic-hágó, ami bár tényleg nagyon szép, ha figyelmetlen vagy akkor súlyos következményekkel járhat, ugyanis tele van hajtűkanyarokkal, amiknek egy része még a világháború idejéből macskakővel van kirakva. Kész öngyilkosság vakon belemenni ezekbe, úgyhogy ha a tájat csodálnád, inkább áll félre ott, ahol alkalmas a terep. Innen az út Triesztbe visz, ahonnét két lehetőséged van: tovább a horvát hegyek felé, ami ugyancsak elképesztően szép, vagy irány Budapest. bármelyiket is választod, ha innen visszafordulsz Magyarország felé, már megérte az egész.

(Fotó: Dimitry Anikin/Unsplash)

Passo delle Stelvio

Az egyik legérdekesebb szerpentines, 2700 méteres magasságig, majd onnan lefelé, nagyon sokáig, összesen hetvenöt hajtűkanyarral, sok rövid egyenessel. Egy élmény, méghozzá azért, mert a kanyargásokban megnyugszik a lélek, gyorsítani úgy sem nagyon tudsz. Nem tudod hosszú, monoton gyorsulásokkal “untatni magad”, folyamatosan változik a magasság, a kanyarok hossza, és a táj is. Vannak szakaszok ahol a sűrű erdőben visz az út, néhol pedig az elképesztő mélységet nézheted meg egész közelről.

(Fotó: Giuseppe Mondì/Unsplash)

Tátra

Tök közel, különösebb szervezés nélkül is nekivághatsz. Tény, hogy a Lomnici-csúcs, aminek a legteteje 2634 méter, nagyon durván igénybe veszi majd a gépet, de hát pont ez a lényeg, nem? Itt még nyáron sem ritka a hófödte hegycsúcs, változatos környezetben, tavak, folyók, keskenyebb és szélesebb szakaszok, hegyek és erdők között.

(Fotó: Štefan Štefančík/Unsplash)

Transzforgarasi út

Az Erdélyt a Havasalfölddel összekötő kilencven kilométeres útszakasz legmagasabban fekvő részei júniustól októberig járhatóak, az év többi részén nem ajánlott. Az aszfalt nem mindenhol egyenletes, de eközben 578 hídon kelsz át a lehető legváltozatosabb környezetben. A vízátfolyások gyakoriak, bárhol és bármikor meglephetnek, de a sebességkorlátozásra figyelmeztető táblák majd segítenek neked, hogy ne érjen baj, csak figyelj rájuk.

(Fotó: GRÆS Magazine/Unsplash)

A BMW legszexibb motorja:

A BMW eddigi legszexibb motorját találtuk meg!

Kicsit túramotor, kicsit sportos, kicsit elegáns, kissé különleges és nagyon BMW. Tavaly mutatták be a 9cento -t, mi meg csak most fedeztük fel. Hanyag munka tőlünk… De motor ennyire már jó rég nem tetszett nekünk, azt azért meg kell hagyni!

(Borító: Duncan Adler/Unsplash)

⬇ Oszd meg a barátaiddal is!


Kapcsolódó cikkeink ▼