SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Forma-1
  • Sport

8 legendás Forma-1 -es versenyző aki TÖRTÉNELMET ÍRT!

  • 2024-02-27

Vajon mi határozza meg, hogy mitől lesz valaki nagy pilóta, akit a jövőben is sokat emlegetnek majd? A győzelmek száma, egy tragikus baleset, vagy az eltöltött évek és a sportágban betöltött szerepek döntenek? A Top Gear és az autosport.com gyűjteménye alapján összeszedtük a világ legnagyobb F1 versenyzőit, több szempontot is figyelembe véve. A sorrendből viszont nem érdemes logikai következtetést levonni, amolyan ad-hoc módon történt a lista összeállítása.

Hirdetés

Lewis Hamilton

Kezdjük talán a jelenleg is versenyző top pilótákkal ezt a sort. Az első kétségtelenül Lewis Hamilton, aki egyébként akkor is csúcstartó a győzelmek számát tekintve, ha a leghíresebb, már nem versenyző veteránokat is ide vesszük. A 103 futamgyőzelmével olyan neveket utasított maga mögé mint Michael Schumacher, Alain Prost, Ayrton Senna és Niki Lauda. A 7 világbajnoki címet megszerző Hamilton a bajnoki kupáinak számát tekintve holtversenyben áll Schumacher -rel. Utóbbi valószínűleg soha nem fog többé címet szerezni, míg a hétszeres angol bajnoknak 2025 -ben a Ferrarinál lehetősége adódik arra, hogy ezt a rekordot is behúzza.

Nem csak a pályafutása alatt szerzett győzelmek száma, hanem a karrierje során szerzett összes pontok tekintetében is a legjobb Forma-1-es pilóta, aki valaha is pályára lépett. Már ha ezeket a számokat vesszük alapul. A brit 30 különböző országban aratott győzelmet, szinte minden szezonban, amelyben elindult, futamot nyert. Hamiltonnak valószínűleg meglenne már a 8. bajnoki cím is, ha nem lenne a száguldó cirkusz tagja az a Max Verstappen, aki miatt 2021-ben épphogy lemaradt a nyolcadik világbajnoki címről.

(Fotó: planetf1.com)

Max Verstappen

Ha már szóba került Hamilton kapcsán, akkor folytassuk az ő eredményeivel. Igen komoly eredményeket ért el eddig, 54 futamgyőzelmet, 32 pole pozíciót és 3 bajnoki címet tudhat magáénak, és nagyon jó esélye van arra, hogy megszerezze a negyediket is, hisz egy fiatal és nagyon ambiciózus, vérprofi versenyzőről van szó, aki alatt ráadásul egy nagyon jó autó is van.

Max Verstappen, a korábbi Forma-1-es pilóta Jos fia mindössze egy évet töltött az autóversenyzésben, mielőtt F1-es debütált volna. Míg az együlésesekkel a floridai téli sorozatban ismerkedett, juniorkarrierje leginkább a 2014-es európai Forma-3-as kampányáról emlékezetes, amikor Tom Blomqvist és a címvédő Esteban Ocon mögött a harmadik helyen végzett a bajnokságban.

Ez az egyetlen szezon, amelyben 32 futamból 10 győzelmet szerzett, köztük hat egymást követő győzelmet, elég volt ahhoz, hogy feljusson az F1-be. 2015-re a Red Bull testvércsapatánál, a Toro Rossónál kapott helyet, és ő lett minden idők legfiatalabb nagydíjpilótája. Az első F1-es szezonja a középmezőnyhöz tartozó gépekkel hozott némi sikert – 19 futamból 10 pontszerző helyezés -, de a második szezonja volt az, amikor igazán megmutatta magát az F1-ben.

Verstappen öt futammal a 2016-os szezon után kapta meg a behívót a Red Bull élcsapatához, Daniil Kvyat helyére, és rögtön a Spanyol GP-n megszerezte első győzelmét, amihez hozzájárult, hogy Nico Rosberg és Lewis Hamilton együtt estek ki az első körben.

(Fotó: player.hu)

Michael Schumacher

Michael Schumacher karrierje akkor tört ketté, mikor néhány éve egy súlyos síbaleset következtében olyan súlyos fejsérülést szenvedett, hogy kómába esett, és azóta is bizonytalan az állapota, hisz a sajtónak csak nagyon ritkán és nagy általánosságban nyilatkoznak a rokonok. Az viszont kétségtelen, hogy egy élő legenda hiányzik a jelenlegi mezőnyből. Schumacher az 1991-es Belga Nagydíjon debütált és 7 világbajnoki címet szerzett.

Hamilton felemelkedéséig ő volt a Forma-1 arca: hét bajnoki cím (ebből öt egymás után), 91 győzelem, könyörtelen versenyképesség – Schumacher megváltoztatta az F1-et az elkötelezettség, a szenvedély és természetesen a nyers tehetség kombinációjával. Bár a Benettonnal két bajnoki címet is szerzett, a Ferrarinál eltöltött időszakáról sokkal ismertebb. 1996-ban csatlakozott a csapathoz, és a következő évek hullámvölgyei után 2000-ben bajnokok lettek. A következő öt évben 48 győzelem és öt világbajnoki cím.

(Fotó: Ringier archívum)

Sebastian Vettel

A német négyszeres világbajnok 300 futamából 53 -at megnyert, ezzel nyomot hagyva a Formula-1 történelmében, annak ellenére, hogy az utolsó években eléggé szenvedett a pályán. Egykor azonban verhetetlen volt és egész szezonokat uralt le.

Vettel F1-es pályafutása 2007-ben kezdődött, és az első három évben kilenc dobogós helyezést és öt győzelmet szerzett, bár ez még semmi volt ahhoz képest, ami később következett. A következő négy évben az F1 arca lett, négy egymást követő bajnoki címet nyert, és ezzel a legfiatalabb világbajnok lett. Emellett ő tartotta sokáig a szezononként legtöbb dobogós helyezés, a szezononként legtöbb győzelem, a szezononként legtöbb pole pozíció, a szezononként legtöbb vezetett kör, a szezononként legtöbb egymást követő győzelem, a szezononként legtöbb egymást követő nagydíj és a szezononként legtöbb pole pozícióból elért győzelem rekordját is.

Vettel szerencsétlenségére a 2014-es szabályváltozások nem kedveztek a Red Bullnak (vagy neki), és a csapat gyorsan visszaesett a mezőnyben. A 2013-as szezon utolsó kilenc futamán kilenc egymást követő győzelme után ezután 2015-ig egyetlen futamot sem nyert. Ennek ellenére a 2022-es szezon végén történt visszavonulásáig széles körben az egyik legjobb pilótának tartották.

(Fotó: Aston Martin)

Alain Prost

Alain Prost stílusa tette lehetővé, hogy Ayrton Senna ellen versenyezzen. Titkos fegyvere a sebesség mellett az észjárás volt, és olyan természetes precizitással rendelkezett a vezetésben, amely lehetővé tette Prost számára, hogy 1985-ben Franciaország első világbajnoka legyen.

1987-ben megdöntötte Jackie Stewart 27 győzelemmel felállított rekordját, egy évvel később pedig a McLaren a szezonban 16 futamból 15-öt nyert meg, ami Prost és Senna képességeiről is tanúskodik. Prost visszavonulásáig a csúcson maradt, és 38 évesen megszerezte negyedik és egyben utolsó bajnoki címét a Williamsszel.

Prost 51 Nagydíjat és négy világbajnoki címet nyert, egyik nagy taktikája volt, hogy mindvégig kímélte a gumikat, hogy a verseny végén, amikor sokan már csak a túlélésre játszottak, támadhasson. Diplomáciában azonban nem volt erős. 1991-ben nyilvánosan merte kritizálni a Ferrarit, és kirúgták, amikor azt mondta a szezon gyönyörű, de lassú az autó és „egy teherautót könnyebb lenne vezetni, mint ezt az autót.”

(Fotó: formula1.com)

Ayrton Senna

Ayrton Senna, a motorsport egyik legendás alakja, továbbra is a nyers tehetség és a karizma mércéje. Mély elkötelezettségének és a határokat feszegető állandó vágyának köszönhetően Senna különleges helyet foglal el sok motorsport-rajongó szívében. Három bajnoki cím fűződik a nevéhez, és sajnos már nem tudjuk meg, hogy mi lett volna, ha nem hal meg 1994-ben a San Marinó-i Nagydíjon. A vakmerőség és a nyughatatlan ambíció kombinációja olyan előnyöket adott Sennának, amilyeneket ritkán látni. Sajnos ez lett a szomorú végzete is.

A brazil szupersztárról nem sok olyat lehet mondani, amit ne mondtak volna már sokszor, csak annyit, hogy ő volt az a pilóta, aki hajlandó volt messzebbre menni a győzelemért, mint bárki más előtte, aki szinte spirituális szintre emelte a Forma-1-es autó vezetésének művészetét, és aki mindezt nem csak fenséges ügyességgel, hanem a karizmáját fegyverként használva tette.

(Fotó: femina.hu)

Fernando Alonso

A spanyol három évet töltött a Forma-1-ben, mielőtt megszerezte az első futamgyőzelmét, majd azután még kettőt, és kényelmes, 21 pontos előnnyel szerezte meg a bajnoki címet Kimi Raikkönen előtt. Az egy évvel későbbi második bajnoki címét 13 pont előnnyel szerezte meg a nagy Michael Schumacher előtt, bár itt Alonso szerencséje kifogyni látszott.

2007-ben a McLarenhez került, hogy az akkori újonc Lewis Hamilton partnereként a harmadik helyen fejezze be a szezont, mindössze egy ponttal lemaradva a győztes Kimi Raikkönentől és Hamiltontól, aki ugyanannyi pontot, de több győzelmet szerzett. A 2010-es Ferrarihoz való átigazolása úgy tűnt, hogy kifizetődik, mivel a szezon utolsó futamán az összetett élén állt, a futam alatt azonban Vitaly Petrov mögé szorult és Sebastian Vettel győzelme miatt Alonsónak be kellett érnie a második hellyel. A 2012-es bajnoki címről mindössze három ponttal maradt le (ismét Vettel előtt), és 2013-ban is második lett, bár ott már 155 ponttal volt jobb a németnél.

Alonso bár mindössze „csak 2” bajnokságot nyert, olyan régóta űzi ezt a sportot, hogy nem lehet kihagyni. A jelenleg 42 éves pilóta már öregnek számít a kormány mögött, aki rettenthetetlen, agresszív versenyző hírében áll, bár karrierjét legalább annyira meghatározhatja az, ami nem jött össze, mint a két megnyert cím. 2018 -as visszavonulása után 2 év szünetet tartott, majd visszatért a száguldó cirkuszba, hogy az Alpine -nál próbálta ki, mennyire kopott meg a tudása. Az ott eltöltött 2 év aztán sajnálatosan gyenge eredmények sorozatát hozta, majd a 2023 -as szezonra átigazolt az Aston Martinhoz, ahol sorra gyűjtötte a dobogós helyezéseket. A lendület év végére elfogyott, de titkon azért reméljük, hogy az öreg megmutatja még a fiataloknak, hogy is van ez. Ennek ellenére év végére egy összetett 4. hely azért csak összejött.

(Fotó: eurosport.hu)

Niki Lauda

A nagy Lauda 1971 -ben kezdte a Forma-1 -et. Sosem lett eltagadva, hogy a pénze miatt juthatott be, a tehetsége aktív évei alatt azonban elvitathatatlanok voltak, éppen ezért kivívta mindenki tiszteletét. Három F1-es szezonnal a háta mögött Lauda az 1974-es szezonra csatlakozott a Ferrarihoz, és az 1974-es bajnokságban két győzelmet és a negyedik helyet szerezte meg, miután gyakran ő határozta meg a tempót, de balszerencséje volt. 1975-ben Lauda öt győzelmet és három világbajnoki címe közül az elsőt szerezte meg, de az 1976-os szezonja – és a hírhedt nürburgringi baleset – a leghíresebb.

A Nürburgringen egy életveszélyes baleset után egy ponttal maradt le a bajnoki címről James Hunt mögött. Második bajnoki címét 1977-ben szerezte meg, majd két évvel később visszavonult, hogy aztán 1982-ben a McLarennél visszatérjen. Ez 1984-ben, egy Alain Prosttal vívott epikus verseny után meghozta a harmadik bajnoki címet, mielőtt Lauda 1985 végén végleg visszavonult.

Míg a pályán bizonyította tehetségét, később üzleti érzékéről vált ismertté a pályán kívül. A Ferrarinál és a Jaguarnál dolgozott vezetői pozíciókban, bár leginkább a Mercedesnél betöltött szerepéről ismert. Nagy szerepe volt abban, hogy Lewis Hamilton a Mercedeshez került a 2013-as szezonra, és egészen 2019-ben bekövetkezett haláláig a csapatnál dolgozott.

Hirdetés

Szerinted kit hagytunk ki a listából, akinek itt lenne a helye?

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Alain Prost
  • Ayrton Senna
  • Fernando Alonso
  • Lewis Hamilton
  • Max Verstappen
  • Michael Schumacher
  • Niki Lauda
  • Sebastian Vettel
Előző cikk
  • Tech/Tudomány

Az áramfogyasztás csökkent, de a megújulók aránya viszont nőtt 2023 -ban Magyarországon

  • 2024-02-25
Lássuk!
Következő cikk
  • Életmód
  • Utazás

A Scandinavian Airlines légitársaság „rejtélyes járata” egy ismeretlen célállomásra percek alatt elkelt

  • 2024-02-28
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

Egy lusta reggel, MELISSÁVAL

Lássuk!

A légiutas-kísérő munka SÖTÉT OLDALA

Lássuk!

Kapu Tibor miért visz magával CSOKOLÁDÉT az űrbe?

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!