Elég sok sportágban létezik, ezzel egyenlítve az esélyeket. Miután a száguldó cirkuszban idén már a költségplafont 145 millió dollárra szabték meg, most a TOP csapat is ugyanannyit tud elkölteni fejlesztésre mint a legkisebbek, tehát nem a pénz dominál. Elvileg…
Tetszik a SzevaszFaszi? Akkor
Viszont most a fizetési plafonhoz is hozzá akarnak nyúlni, mert szerintük ez is növeli a csapatok közti eesélyegyenlőséget. A szezon kezdete előtt mi is közzétettük mennyit kerestek a pilóták a tavalyi évben egyes csapatoknál, azon remekül látszik, mennyivel többet keresett például Lewis Hamilton, mint a legnagyobb rivális TOP pilótája, Sebastian Vettel.
Az én időmben a leleményesség jelentette a különbséget. A pénzügyeken kevesebb hangsúly volt, de a nagy gyártók és szponzorok érkezésével nagy csapatok épültek, melyeket nehezebb leépíteni. A költségplafon szükséges ahhoz, hogy közelebb legyünk egymáshoz, a második lépés pedig a versenyzők fizetése lesz
mondta az Alpine tanácsadójaként dolgozó Alain Prost
A Vezess.hu a La Gazzeta dello Sport portálra hivatkozva azt állítja, hogy olyannyira közel vagyunk a szabályozáshoz (értsd: akár a következő szezonban életbe léphet), hogy már meg is állapodtak a 30 milliós fizetési plafonról, azonban a bónuszok és sikerdíjak ebbe nem fognak beleszámítani. Ez azt jelenti, hogy annak ellenére, hogy a Mercedes bajnoka, Lewis Hamilton már most is kevesebbet keres mint tavaly, még így is kimerítené a csapat keretét, ha életbe lépne a szabályozás.
Kapcsolódó:
A világbajnok ott folytatja, ahol abbahagyta
De ez elmondható a csapatot váltó Vettelről is, akire azért is voltunk nagyon kíváncsiak, mert a Ferrarit hagyta ott a jobb eredmények és motiváció reményében. Utóbbi legalább megvan. Hamiltonnak némi borsot tört az orra alá a Red Bull ifjú titánja, Max Verstappen, akit óriási csatában győzött le tegnap a szezonnyitó Bahreini-Nagydíjon.