SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Autó-Motor

Ha nagyterű autót választanánk, akkor csak ezekből

  • 2023-01-15

SUV -t vagy hasonlóan dögnagy autót vásárolni egyrészt divat, másrészt praktikum, de ezt főleg az amerikaiak élik nagyon. Az egyik ilyen városi terepjáró például minden hatalmas gép legnépszerűbb atyja, az X6 -os BMW, melyről először csak annyi jut eszébe mindenkinek, hogy kompenzálós, értelmetlenül hatalmas, de legalább impozáns és feltűnő. Konkrétan mindent tudunk róla, de nekünk viszont nem a kedvencünk, arra viszont nagyon jó volt, hogy lavinát indítson el az autógyártás ezen szegmensében is. A másik, ami nekünk már azért jobban bejön a Volvo XC 90, mely egyértelműen átmenet volt a terepjárók és egyterűek között. Pedig a Volvo sem ez volt egykor, az S 80, a limuzin skandinávos életérzéssel, vagy a tüzes S 60 R például már eszünkbe sem jut, mert eladásainak legjava a Crossover és SUV vonalat erősíti.

Hirdetés

A hagyományos autózásból amúgy nincs sok hátra, de ezt a pár évet míg a klasszikus autózásnak élünk, a nagy egyterűek, városi terepjárók uralma fogja kitölteni. Ezt egyébként itthon is láthatjuk, mert nem véletlen az sem, hogy magyar viszonylatban a Swiftet (többek közt) Vitarára váltottuk. De nézzük, melyek a mi abszolút kedvenceink, és ebbe belefértek olyanok is amik nem kimondottan a SUV kategória, de kellően nagyok ahhoz, hogy szeressük.

Ford F-150 Raptor

A világ legnépszerűbb F szériás Fordja lett, az amerikai piacot pedig egyértelműen leuralta, 2018-ban 1,075 millió eladott F-150-et könyvelhetett el a Ford. Magyarországon bár nagyon idegen, elvétve találhatunk az országban 1-2 ilyen vadállatot, nekünk mégis az egyik kedvencünk a méreteit és erejét tekintve is. A 2019 -es széria majdnem hat méter hosszú és milliméterek híján 2 méter magas, szélessége pedig egészen elképesztően 2,49 méter, amivel az amerikaiaknál a teherautók közé sorolják félelmetes méretei miatt. Nem egy városi járgány, de aki elég bátor az jampizhat vele Budapest belvárosában, a szűk utcákat viszont értelemszerűen kerülni kell.

A motorház alatt egy hathengeres motor került az F-150 Raptorba, a 3,5 literes turbós EcoBoost benzines ráadásul még erősebb is lett 5,0 literes elődjénél, 450 lóerős és 510 Nm nyomatékú, szóval szorult belé némi erő.

Minden Volvo kombi

A Volvo nem csak a kifinomult dizájnnal, hanem autóik magas szintű technológiai felszereltségével és férfias megjelenésével vált egyrészt a kedvenc márkánkká, másrészt pedig az a hitvallás aminek szellemében rakják össze csúcs autóikat, egyszerűen magával ragadó. Kifejezetten kedveljük az S90, a V90 és a V90 Cross Country modelleket.

A Volvo mindig is törekedett a megjelenésre,  az elegáns dizájn és a fényűzés profi párosítása,  az anyaghasználat, a letisztult, rendezett kialakítás és a részletekbe menő, gondos kidolgozás valódi menedékké teszi az utasteret. A sokoldalúsága és az ezernyi funkció valódi luxuskombit teremt.

Amit viszont érdemes megemlíteni és bár csak közvetetten kapcsolódik magához az autóhoz, az a Volvo hitvallás, amit nagyra becsülünk, sőt, tisztelünk. A gyártó hetven évnyi tanulmányt tesz közkinccsé töréstesztekből és baleseti tanulmányokból, nem sajnálva a fontos információkat a konkurenciától. Ez az igazán szép társadalmi előrelépés, ahol nem a nyerészkedés a lényeg, hanem az emberek védelme a járműveikben. A Volvo felért egy olyan szintre, amire sokan vártunk már. A közösségi felelősségvállalás fontosabb a pénznél. 

Amíg mindenki egy sablon szerint kísérletezett az autóival, addig a Volvo közel 70 éve saját tanulmányokat folytat a témában. Mostanra olyan adathalmazt sikerült összegyűjteniük, amit már van értelme közzétenni. Ez az E.V.A. kezdeményezés. Az alapvető probléma a Volvo szerint, hogy a kezdetektől fogva átlagos testalkatú férfi tesztbábukat használnak a törésteszteken.

Cupra Fermentor

A Cupra SUV Coupé, a Fermentor névre keresztelt elegáns modell egyébként NEM AZ ELSŐ Cupra modell, de annak ellenére, hogy a dizájnerek remek munkát végeznek mindegyiknél, nincs túl nagy neve, pedig szerintünk megérdemelné, a szolíd teljesítmény ellenére is.  Az autó egyértelműen a SUV-féle tágas és kényelmes, városi élményt nyújtja, a méretei sem rosszak, az autó hossza 445 cm, magassága pedig 151 cm, csomagtere 450 liter. Igazi nagycsaládos, apukás autó, de üzleti járkálásra sem rossz, pont a megjelenése miatt.

Technológiailag sincs elveszve, bár egy Volvo -hoz nem ér fel, de egy 12 colos kijelzőn keresztül vezérelhető infotainment és szórakoztató rendszer, amely Apple CarPlay és az Android Auto kompatibilitással is rendelkezik, illetve különböző vezetést segítő rendszerek kerültek bele, mint a sávban maradást, az automatikus vészféket.

Többféle hajtással is kapható, a belsőégésű változat egy 2 literes TSI turbómotorral operál, összkerékhajtással és hétsebességes automataváltóval, mely 310 lóerős teljesítményt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot jelent, a hibrid változatba pedig egy 1.4 literes, 150 lóerős benzinmotor mellé egy 115 lóerős villanymotort és egy 13 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot pakoltak, ami 245 lóerős összteljesítményt, 400 Nm-es nyomatékot és 50 kilométer tisztán elektromos üzemmódban megtehető távot jelent a vásárlóknak. Nem egy csúcsteljesítmény, de mitn fentebb írtuk, ez egyáltalán nem lényeges. A méret a lényeg ugyanis…

Te mivel folytatnád ezt a listát?

Hirdetés
Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Cupra
  • Ford
  • SUV
  • Volvo
Előző cikk
  • Életmód
  • Utazás

3 remek helyszín, ahová akár a családdal együtt is elmehetsz

  • 2023-01-13
Lássuk!
Következő cikk
  • Film
  • Kult
  • Sorozat

Az HBO Max indítása óta először emeli a reklámmentes szolgáltatás árát

  • 2023-01-15
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

EZT BONTSD MEG, ne az ökoszisztémát!

Lássuk!

Nem full extrát, hanem MEGFIZETHETŐSÉGET ÉS EGYSZERŰSÉGET kínál a Slate új eleketromos pick-up -ja

Lássuk!

Ezeket a filmeket ajánljuk hétvégére a Netflixről

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!