Hirdetés ▼

Támogatás

Valódi elnöki autó az orosz Rolls-Royce

Putyin már ezzel jár. Az Aurus Senat a legjobb amit valaha tettek autógyártás fronton.

Nem olyan meglepő amúgy ez a fajta új elnöki verda. A korábbi orosz-szovjet vezetők is szerették a stílust, amiben az Aurus Senat nem sokban tér el, már ami a kinézetét illeti. Lenin, a Szovjetunió első vezetője Rolls-Royce -t használt, Sztálin pedig egy Packarddal furikázott. Az első valamint a főtitkárokat rendszerint ZiSz és ZiL limuzinok szállították.

Hruscsov a Ferihegyi reptérnél 1958. április 2-án, egy ZiSZ-110-esben.

Putyin nagyon válogatós, a Mercedes-Benz S 600 Pullmann nem tetszett, bár évekig ebben ült, de sem a GAZ sem a Marussia nem tudott olyat gyártani, amibe az elnök szívesen beleült volna.

A ZiL pályaműve, amivel meg akarták győzni Putyint.

Helyette az 55 milliárd forintnyi rubelből fejlesztett Aurus Senat lett a nyertes. Putyin új járgánya méretes darab, 12 hengeres motor hajtja, ami 860 lóerőt présel ki magából, a páncélozásnak köszönhetően pedig körülbelül 6 tonna. Az elnök totális biztonsága miatt ennél többet nem hajlandóak elárulni, sem a méreteiről, sem az egyéb különlegességekről. Még egy normális fotó sem készült róla.

Viszont készült egy polgári Sedan a kormányhoz közel álló gazdag oroszoknak, ami az S600 -as nevet viseli, ez sem sokkal gyengébb, négy kerekét egy Porsche-segítséggel tervezett 4,4 literes, 598 lóerő V8-as biturbó benzines és egy 62 lóerős villanymotor hajtja, és hiába a terebélyes méret meg a jelentős tömeg, hat másodpercen belül éri el a százas tempót, és 250 km/h a végsebessége.

Egyenlőre az összes Aurus elkelt az elkövetkezendő két évre, ez többek közt annak is köszönhető, hogy pár száz darabnál többet nem tud a gyár vállalni egy év alatt, azonban a hosszú távú tervek közt szerepel a jelentős kapacitásnövelés. Sőt, már tervezik az Aurus kisbusz és SUV változatát is.

(Forrás: Roadster)

⬇ Oszd meg a barátaiddal is!


Kapcsolódó cikkeink ▼