A magyarországi évenkénti 20.000 baleset 25% -a a hülyeségből adódik, a maradék a szerencsétlen véletlenek egybeesése, vagy az univerzum, a sors, az élet, vagy jézuskrisztus akarja így, a fene se tudja. De vannak hibák, amikbe nem csak a kezdők, hanem a profi sofőrök is beleeshetnek. Íme:
5. Elvonják a figyelmüket!
Főleg az X és Y generáció az, akinek a legkönnyebb elvonni a figyelmét mindenféle faszsággal, és itt most konkrétan nem az üvöltő zenére, illetve az anyósülésen egyfolytában szövegelő csajodról van szó, hanem az sms -ek, messenger üzenetek és egy rakat értesítés, amiket valamiért azonnal meg kell nézned, különben a világ is összedőlhet, vagy esetleg mindörökké bezár a Facebook. A közösségi média pörgetése a vezetési időt is megmérgezi, és egy pillanatra sem tudja magát feledtetni. Nem csak magadat veszélyezteted, hanem a veled utazókat, és az úton haladó többi autóvezetőt is. Nem jó játék mások életét kockáztatni. Önuralom, emberek, önuralom! Amíg vezetsz, legalább addig próbálj meg ne válaszolni mindenre amiről értesít a mobilod, lécci!
A kisteherautó sofőrje egyszerre két hülyével is találkozott, naná hogy baleset lett a vége ” SzevaszFaszi.hu
A türelmetlenség még sosem vezetett jóra… A kisteherautót egyszer csak elkezdte előzni egy polgár, aki versenyzőnek képzelte magát, és annak ellenére kezdett bele a felelőtlen és veszélyes előzésbe, hogy szemből jól láthatóan jöttek, ráadásul nem is nagyon távol.
4. Nem megfelelő az ülésbeállítás!
Persze, persze, értjük mi hogy kurvamenő dolog ha a fél karodat kilógatod a csutkáig lehúzott ablakon, és annyira elfolysz az ülésben amennyire lehet. De a reakcióidőd szánalmasan lecsökken eközben. A helyes pozíció: az ülés és a háttámla 90 fokos szöget zár be egymással, a csuklóddal pedig kényelmesen eléred a kormány tetejét. Hát, nem reménykedünk benne, hogy mostantól mereven vezető sofőrökkel futunk össze, és nem is várhatjuk el. Ha a többi 4 pont stimmel és csak ez az egy nem, azt valahogy még megbocsátjuk neked. Jó?
3. Rossz vészhelyzet reakció!
A legtöbben nem kerülünk tényleges vészhelyzetbe, a biztonsági (valójában amatőr) autóvezetők pedig télen autóba sem ülnek, inkább megvárják míg újra rügyeznek a fák és elmúlnak a fagyok. Pedig a jeges úton való manőverezés, a nem várt akadály kikerülésével és vészfékezéssel nagyon fontos ismeretek, amiket jobb volna olykor gyakorolni. Vagy rendesen megtanulni.
Oké, megtaláltuk a mai nap leghülyébb balesetét! ” SzevaszFaszi.hu
Három keleti elpusztíthatatlan gyöngyszem olyan nevetséges balesetet hozott össze, amilyet csak ritkán látni. Na jó, azért az elpusztíthatatlan jelző talán kicsit sok, de az biztos, hogy nagyon sokat bírnak. Kivéve azt a zsigát amit márkatársa vontatott.
2. Másnapos vezetés!
Ha előző nap szétcsaptad magad, és bár nem érzed már az alkoholt a véredben (vagy a vért az alkoholodban) nem jelenti azt, hogy 100% -os állapotban vagy és vezethesz. Egyrészt biztosan van egy kis alkohol még benned, ami a nulltoleranciás magyar rendőröknél főben járó bűn (és milyen igazuk van!), a reakcióidő pedig jelentősen megnövekszik. Talán jobb volna másnap még kerülni a vezetés gondolatát is.
1. A követési távolság, mint fogalom, nem viccnek van!
A legnagyobb tuskók a világon, akik kényszeresen egymás valagába autóznak, nehogy lemaradjanak valamiről. Aztán amikor megtörténik a csatt, még meg is sértődnek. Jó, persze a pesti reggeli dugók más téma, de forgalmas, gyors útszakaszon nem érdemes ilyesmit játszani, mert nagyon pórul járhatsz, és valószínűleg az előtted autózó sincs felkészülve arra, hogy izomból szétkened a hátsó lökhárítóját.
Amikor a szerencse a hülyeséggel párosul ” SzevaszFaszi.hu
Arra a kérdésre, hogy “Miért megy át a csirke az úton?” valószínűleg előbb megtalálnánk a választ, mint arra, hogy egy ilyen ökör mi a lófaszt szaladgál a jeges úton, az autók előtt. De megúszta! Örüljön neki, hogy csak seggreült. Második születésnap, mi? Kapcsolódó cikkeink ▼
Ne a kresz elvégzése legyen a cél, aztán “majd a forgalom megtanít vezetni”, hanem érdemes néha képezni magad, elmenni egy-egy versenypályára kicsit meghúzni a járgányod, vagy elmenni vezetési tréningre, ahol megtanulod majd kezelni a kipörgő autód.