SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
SzevaszFaszi.hu – A férfias magazin
  • Főoldal
  • Autó-Motor
  • Sport
    • Forma-1
    • NBA
    • Foci
    • NFL
  • Tech/Tudomány
    • Öko
    • Jövő
    • Irány az űr
    • Mobil
  • Magasélet
    • Luxus villa
    • Luxus autó
    • Jacht
    • Karóra
  • Dizájn
  • Instantcikk
  • Életmód
    • Egészség
    • Utazás
    • Stílus
    • Edzés
    • Gasztro
  • Kult
    • Film
    • Sorozat
  • +18
    • Instacsaj
    • Galéria
    • Szex
    • Bizarr
  • Autó-Motor
  • Jövő
  • Tech/Tudomány

AZ AUTÓZÁS JÖVŐJE az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán

  • 2025-05-23

Minden kommunikál mindennel, ahogy annak lennie kell.

Hirdetés

Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán hamarosan valós idejű megfigyelőrendszer élesedik, 39 különféle érzékelővel, LiDAR- okkal, radarokkal, hőkamerákkal és speciális látószögű kamerákkal. Ezek az eszközök másodpercenként közel 1,5 gigabyte adatot rögzítenek majd, melyeket optikai kábelen keresztül továbbítják a Magyar Közút adatközpontjába. A projektet a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnökei osztrák-magyar együttműködéssel hozzák létre.

Bár a HVG eredeti cikke alatti kommentszekcióban szárnyra kaptak a vadabbnál-vadabb konteók és az „inkább kátyúmentes utak kellenének” szakértők, jobb, ha teljesen elválasztjuk a dolgokat egymástól. Attól, mert vannak kátyús utak, a technológiai fejlődés ütemét tartani kell, és nem akadályozhatja meg a mérnököket senki abban, hogy innovatív vagy éppen előremutató fejlesztéseket ütemezzenek különböző területeken. Miután az autók egyre több szenzorral, radarral és érzékelővel vannak felvértezve, kátyúk ide vagy oda, érdemes ezeket a lehető legjobb módon kimaxolni.

(Fotó: @realliferebsblog)

Ennek egyik módja ez az útszakasz is. A célja, hogy az autók a körülöttük lévő infrastruktúrával is kommunikáljanak, ezesetben tehát a telepített 39 különféle érzékelővel. Ez az úgynevezett V2X (vehicle-to-everything) kommunikáció. Egy egyszerű példa: ha például egy jármű sávot vált vagy fékez, arról azonnal információt kaphatnak más autók vagy a forgalomirányító rendszer.

Ha pedig azt hitted, hogy ezidáig semmi nem történt, akkor tévedsz, hisz ezek már az új útépítési szabályok részei is, tehát egy ideje kötelező építményinformációs modellt (BIM) is készíteni a hosszú távú üzemeltetés támogatására.

Ha érdekel még több az autózás jövőjéről, ezt a cikket is olvasd el:

Nagyon nehéz megjósolni az autózás jövőjét

Sőt, egyre nehezebb. Az autógyártók kísérleteznek különböző hajtásláncokkal, önvezető technológiákkal, akkumulátorokkal. Ezek vagy előrelépést mutatnak, vagy semmi forradalmit nem hoznak. Vagy fizikai akadályai vannak, vagy az előállítási költségek rúgnak olyan nagyra, hogy nem érdemes kereskedelmi viszonylatban gondolkodni.

(Forrás: hvg.hu)

Megosztás 0
Megosztás 0
Kapcsolódó témák
  • Közlekedés
  • V2X
  • Vehicle-to-everything
Előző cikk
  • Forma-1
  • Sport

Verstappen nyert Imolában, a McLarenek dobogós helyen

  • 2025-05-18
Lássuk!
Következő cikk
  • Dizájn

Egy SZÁZAD KÖZEPI HÁZ új élete a Bainbridge-szigeten

  • 2025-05-24
Lássuk!

Mások ezeket olvassák:

Lássuk!

Ezek 2025 első negyedévének LEGBIZTONSÁGOSABB villanyautói

Lássuk!

Egy VALÓRA VÁLT ÁLOM az Xpeng megújított csúcsszedánja

Lássuk!

HÁTBORZONGATÓ ahogy megnyílik a Föld

Írd be a keresőszót, majd nyomj egy entert!