Sőt, egyre nehezebb. Az autógyártók kísérleteznek különböző hajtásláncokkal, önvezető technológiákkal, akkumulátorokkal. Ezek vagy előrelépést mutatnak, vagy semmi forradalmit nem hoznak. Vagy fizikai akadályai vannak, vagy az előállítási költségek rúgnak olyan nagyra, hogy nem érdemes kereskedelmi viszonylatban gondolkodni.
A Hyundai teljesen nyilvánossá teszi a fejlesztéseit, azt megvizsgálva pedig könnyen képet kaphatunk arról, merre is tart az autóipar, ha nem is pontosan, de behatárolhatóan. A head up display (HUD) és a voice control már nem számít prémiumkategóriás kiegészítőnek, olyannyira, hogy midnen új autóban elérhető funkciókká válnak lassan. A HUD kijelzők már nem csak a sebességet mérik, hanem az autó állapotáról oszt meg információkat.
De nem csak a HUD, valamint más biztonsági kiegészítők (úttartás, paskolás-segítő, stb…) fejlődnek és változnak rohamosan, hanem az akkupakkok is. Most épp a a V2G-rendszer (vehicle to grid) vagyis a visszatöltés a hálózatban van tesztfázisban, mert rengeteg olyan eleketromos autó van, ami napi 1 órát van kihasználva, a maradék 23 -ban pedig valami hasznosat is tehetnének. Legalábbis ez lenne a cél.
Sőt, ez nem csak egy megálmodott elképzelés, hanem létezik is, ráadásul méág spórolni is segít, mert a drágább időszakokban visszatölt, míg az olcsóbb időszakokban felvesz némi energiát. Ugyanígy már komoly elképzelések vannak a telemetria nevezetű, Forma-1 -ből ismert funkció lakossági használhatóságára is.
Lopott jármű esetén a motor a távolból letiltható, ami a következő megállás után már nem indul el újra, így biztosítva, hogy a tolvaj a lopott gépkocsival egy helyben maradjon.
Műszaki hiba esetén információkkal látja el az autó vezetőjét, balesetnél pedig azonnali segélykérést indít egy eCall-rendszeren keresztül például a 112 -re. Az intelligens rendszerek esetenként még a biztosítási csomagot is segítenek kiválasztani, tehát a pénztárcánkra is vigyáz, mert az óvatosoknak kedvezőbb csomagokat kínálhat majd, mindezt a vezetés által tapasztalt, mért információk alapján.
Az IoT technológia és az 5G mind olyan előrelépés, ami főleg a közlekedés jövőjét határozza meg nagyon élesen, az autónk a közeljövőben nem csak közlekedési eszköz lehet, hanem egy mobiltelefon kiegészítése. Az naptárunkkal összekötött intelligens járművek figyelmeztethetnek közelgő fontos eseményekre, sőt, ha az házon kívül történik, kiszámítja arra a napra a legoptimálisabb útvonalat, elkerülve a dugókat, útakadályokat és a már ismert esetleges baleseteket.
A Hyundai alelnöke, Csung Eui-szun már most olyan hologramos technológiákat mutatna be, hogy azt el sem hinnénk. Véleménye szerint messze a konkurencia előtt járnak, azonban még semmilyen infrastruktúra, de még az emberek sincsenek felkészülve az ilyen rendszerek használatára. Azért mi így is kíváncsian várjuk, mit hoz a jövő.
De előtte még ezt kéne elérnünk:
Itt van hát a közlekedés jövője, méghozzá Magyarországon
Azok, akik még mindig az 5G -től rettegnek, jobb, ha rögtön be is zárják ezt a cikket, mert megemészthetetlen technológiai innovációról beszélünk, aminek az alapja éppen a közel nulla válaszidős kommunikációs eszközök, járművek és minden egyéb között. “Minden rákkeltő” egy helyen… Szóval, ott tartunk, hogy a Magyar Közút úgy beszél az új közlekedési rendszerekről, mintha napokon belül bevezetnénk.
(Forrás: Roadster)