Véget ért egy korszak, változnak az idők, a kézi váltóra immár semmi szükség. A Volkswagen is elköszön tőle, ezzel a Golf GTI 380 -al búcsúztatja.
Amikor 1973 -ban a Volkswagen Bogár GSR nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a mérnöki zsenialitásnak és találékonyságnak köszönhetően elkészült az első sportmodell, a Volkswagen Golf GTI, melyet 1975 májusában végül be is mutattak. Ma már a 8. generációnál jár.
Nem csak a váltók, de a klasszikus Golfok is szépen lassan átadják a helyüket az elektromos kistesóknak, és minden autórajongó szíve belesajdul, hogy a hot hatch vezetési élményét adó kézi váltó is végleg eltűnik. Az automaták gyorsabbak, takarékosabbak és a temérdek vezetéstámogató rendszerrel is jobban működnek együtt, ezt pedig a gyártók is időben felismerték természetesen.





Az Amerikában bemutatott limitált szériás Golf GTI 380 retro kockás szövetkárpittal és az adaptív lengéscsillapítóval lett felszerelve, a külső dizájnhoz pedig a fekete felnik és fekete tükörházak is hozzájárulnak. A motorháztető alatt egy 2,0 literes, négyhengeres turbómotor, mely 245 lóerős és 370 Nm nyomatéka van, amivel nagyjából 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Neked hiányozni fognak a kézi váltók?
Ezek a bazinagy kör alakú kijelzők határozzák majd meg a MINI -t az elkövetkezendő években
Néhány éven belül a teljes MINI családot, a klasszik háromajtóstól kezdve a Countryman szabadidő-autóig megújítja a gyártó, és a központi eleme egy középen elhelyezkedő, bazinagy, felhő alapú kijelző lesz, ami egyben az egyetlen lesz a faék egyszerűre minimalizált „műszerfalon.”