A nagyvárosokban egyre komolyabb probléma a parkolás kérdése, az autók számának drasztikus növekedésével pedig egyre romlik a helyzet. Szerencsére a legtöbb város hatékonyan jár el annak érdekében, hogy ezt visszaszorítsa, többek közt a tömegközlekedés újra szervezésével, vagy „rosszabb” esetben parkolóházak építésével, hisz felfelé terjeszkedni sokkal helytakarékosabb, mint elvenni például abból a kevés zöldterületből, ami rendelkezésre áll egy tipikus nagyvárosban.
Bécsben sincs egy másképp, és a szabálytalan parkolás, míg „pár percre beugrok valahova” ott is nagy divat. Azon felül, hogy akadályozzák a többi autóst, ami még problémásabb, hogy a tömegközlekedést is. Arra pedig nagyon érzékeny a bécsi városvezetés, emiatt pedig nagyon súlyos büntetésre számíthatnak azok a tahó autósok, akiket mit sem érdekel, hogy kit akadályoznak a tovább haladásban.
Szeptember közepétől az addigi 128 eurós (~50.000 forint) bírságot 365 euróra, azaz nagyjából 140.000 forintra emelték azoknak az autósoknak, akik akadályozzák a buszok és villamosok tovább haladását. A bécsi közlekedésért felelős tanácsnok, Ulli Sima szerint a megemelt pénzbüntetés lényege nem a nyerészkedés, hanem az, hogy elvegyék az autósok kedvét az ilyen magatartástól, ugyanis az alacsonypadlós villamosok olykor közel 200 embert szállítanak A -ból B -be, amely a kötöttpálya miatt egyszerűen nem tudja kikerülni az útjában álló járműveket.

Emellett a fent említett összegen felül az elvontatás költségét is meg kell fizetni, de néhány esetben, ha szükséges, még a tűzoltók kiszállását is az autósra terhelik. A bécsi városvezetés statisztikái szerint 2022 -ben 1535 alkalommal a villamosok, 787 alkalommal pedig a buszokat is akadályozták a szabálytalanul leparkolt autók.
Budapesten mindössze 10-30 ezer forint a büntetés. Szerinted is emelni kéne rajt?
Londonban gyalogosokhoz igazították a forgalmat, ez az eredménye az első 9 hónapnak
A Transport for London (TfL) a londoni közlekedési szolgáltatások mögött álló állami szerv néhány hónapja egy igen érdekes kísérletbe kezdett: a város 18 pontján a gyalogosoknak állandóan zöld van, csak akkor vált pirosra a lámpa, ha autós közeledik. Így a gyalogosok folyamatosan tudnak haladni, a közlekedés pedig szó szerint folyamatos.
(Forrás: Alapjárat)