Egy első generációs Golf és egy Bogár közös hegymenete. Hiába, a márkahűség, az márkahűség, könnyedén egymásra találnak a fanatikusok.
Bár a hetvenes évektől a bogár népszerűsége valamelyest csökkent, ma is sokan vannak akik a kultikus darabra nagyon vigyáznak, és újra meg újra életre keltik a legendát. Valamikor ilyenkor jelentek meg az első generációs Golfok (MK1), melyek a Trabant 603 megvásárolt tervei alapján, először 1,1 literes 50 lóerős és 1,5 literes 70 lóerős motorral felszerelve jelentek meg. Akkoriban a közeledő gazdasági válság miatt egy alacsony fogyasztású járgányra volt szükség, így lett a Golf olyan népszerű.
A Bogár története kicsivel régebbre nyúlik vissza, legkorábban, 1938 -ban a New York Times írt róla, valójában innen is ered a „Bogár” elnevezés, ezer és ezer bogárként vizionálta, melyek ellepik majd a német utakat és emberek ezreinek örömet okoznak majd. A Volkswagen viszont csak az 1960 -as évek óta használja reklámkampányaiban ezt az elnevezést. Az autó eredeti célja a német nemzetiszocialista vezetőségének elhatározása volt, mely szerint kell egy népautó.
De mindez már történelem. Mi csak azt reméljük, hogy még sokáig csodálhatjuk őket ilyen remek állapotban, köszönhetően azoknak a hősöknek, akik megmentik ezeket a kultikus darabokat. Talán egyszer még az unokáink is láthatják majd.
Ezt a Trabantot is érdemes megnézned:
Berosálsz, ha meglátod hogy kapja szét az aszfaltot a 270 lovas TRABANT!
Nem tudjuk, hogy ők kik, csak annyi biztos, hogy lengyelek és nagyon tökösek, mert olyan Trabit építettek, hogy szétkapja az autópályát. 270 lóerőt gyömöszöltek a kicsikocsiba, érted, 270 LÓERŐT! Az istenit, hogy lehet egy Trabanttal ilyet csinálni? Nagyon bejön! Olyan ez, mint egy álom!
(Borító: Unsplash/Jan de Keijzer)