Egy olyan merész koncepcióautóval léptek újra a fényre, ami a jövő Daciáinak innovációit is megmutatja. A Manifesto egy valódi terepre tervezett vadállatnak tűnik, de ha tovább olvasod a cikket, rájössz, hogy egy kicsit több, mint egy egyszerű négykerék meghajtású erőgép.
A Dacia Manifesto ebben a formában valószínűleg sosem kerül majd sorozatgyártásba, de előremutató minden szempontból és a gyártó ígéretei szerint megannyi újdonságot láthatunk majd a jövőben az újabb, gyártásba kerülő modelleken, azokból, amik a koncepcióautón is vannak. A Manifesto a környezetbarát hajtással és dizájnnal egyértelműen a kalandorokat próbálja megszólítani, ez is egy rendhagyó dolog a gyártó eddigi koncepcióitól eltérően.
Bár a Manifesto egy tényleg rendhagyó ötlet, hisz sem szélvédő, sem ajtó nincs rajt, így közvetlen kapcsolat marad a természet és ember között, nem kerül sorozatgyártásba. Viszont arra jó, hogy megmutassa többek közt az okostelefon és autó közötti kapcsolatot nem hogy elfelejthetjük, de a jövőben még tovább fejlesztik majd (ez egyébként természetesen már mostani Dacia modelleknél is elérhető), emellett egy YouClip rendszert is kifejlesztenek, ami mindenképp úttörőnek számít az autógyártás történetében. Ez annyit jelent, hogy számos moduláris tartozék rögzítését teszi lehetővé az autón, ez pedig a későbbi modelleknél is rendszeresíthető lesz.
Összességében tehát a Manifesto -t most azért építették, hogy bemutassa a jövőbeni elképzeléseik megvalósíthatóságát, mint a moduláris első lámpa, amely akár le is szerelhető, így nagy teljesítményű mobil fáklya lámpaként is használható. De a beltér is tartogat nagyon innovatív és kreatív ötleteket, például, hogy magasnyomású mosóban is tisztítható (éppen amiatt, hogy nincs sem ablak, sem szélvédő) az üléshuzatokat levéve pedig hálózsákként is használhatóak. A tetőcsomagtartó is hasonlóan sokoldalú és moduláris, pládul a tartórudakat sokféle képpen lehet átkonfigurálni, annak megfelelően, mit szállítunk. A Dacia korábban ezen a téren már bizonyított egyébként a Sandero Stepway és Jogger innovatív moduláris tetőrudjaival is.
A dedikált és eltávolítható akkumulátorra dugva bármilyen egyéb szabadtéren használatos elektromos eszközt el lehet látni energiával, mely tényleg nagy segítség lehet mostoha körülmények között is, akár a semmi közepén. A Manifesto amellett, hogy ennyire funkcionális, nagyon minimal megoldást is nyújt, könnyű és kompakt, illetve ennek köszönhetően keveset fogyaszt, tehát abszolút minimumon tartja a karbonlábnyomot… akarom mondani, karbonkeréknyomot. A Daciának egyébként a könnyű autó víziója régre visszanyúlik, és a legjobb bizonyíték, hogy komolyan gondolják, hogy ez egy nagyon fontos szempont lesz a jövő autóinál, hogy a Jogger például 300 kg-mal könnyebb hétüléses riválisainál. A Dacia Manifesto legtöbb műanyag alkatrésze újrahasznosított anyagból készült, az autó belterében pedig olyan természetes anyagok találhatók, mint például a parafa, ami a műszerfalat öleli körbe.
David Durand, a Dacia formatervezési igazgatója hozzátette, hogy ez nem csak egy dizájner tárgy, annak ellenére, hopgy nem kerül sorozatgyártásba, sokkal inkább a Dacia vízit bemutató jármű, ami mindent megváltoztathat. Kíváncsian várjuk, hogy a márka a jövőben milyen hatással lesz az autópiacra.
(Forrás: Igényesférfi.hu)